Jag e bäst! =D

Imorse fick jag vakna runt 8-tiden för att vi skulle träffa revisorn vid 9-tiden.. Well.. mamma å revisorn satt å tjööötade i en timme typ..så jaa.. stackars pappa som fick sitta i bilen å vänta på oss i en timme.. ;P well.. vi trodde att det skulle gå fort.. men mamma e en äkta tjötkärring å måste ställa frågor hit å dit.. lool =P

Men men.. efter d så bad jag pappa att köra mig till jobbet direkt.. =P Jag va där typ 1h å 30 min innan jag skulle börja jobbet.. well.. jag satt å åt min sallad i lugn å ro oxå snackade jag med chefen lite granna med =) Jag började jobba 11:45.. så när jag började fick jag självklart stå kassa ;P Juste, vi hade en kassatävling idag igen... denna gång så skulle man sälja 28 plusmenyer mellan klockan 12 till klockan 14 för att vinna tävlingen.. å jaa, även denna gång va priset "gratis mat" =) Åh ja, jag e en tävlingsinriktad person.. så självklart kör jag gärnet å försöker vinna tävlingen (som vanligt).. den första kvarten av tävlingen så lyckades jag sälja 9 plusmenyer... så det va asbraa liksom.. så jag tänkte typ att jag kunde ha chansen att vinna tävlingen.. men sen runt 13-tiden så dog alla typ.. det va inget folk.. å då tänkte jag att jag va körd asså.. jag kmr inte vinna tävlingen.. men jag funderade aslänge typ varför Catrin satte gränsen på 28st.. men jag frågade henne ist.. hon sa att Oscar lyckades sälja 28 st plusmenyer igår när han jobbade udner de 2 timmarna.. så därför borde vi lyckas med de oxå typ.. å jag tänkte.. att det va kört för mig.. haha =P 28 plusmenyer e mkt faktiskt =P  Men runt 16-tiden så kollade Catrin genom alla kassorna å såg om det va nån som sålde 28st plusmenyer.. jag tänkte att det va kört så jag ville ju slå in min medarbetarmat.. men, när Catrin kollade min kassa.. så såg hon att jag hade sålt 36 plusmenyer sammanlagt på 4 timmar.. dvs från 12-16.. men på kassan så kunde man inte se hur mkt plusmenyer man sålde mellan 12-14 tiden.. då stack Catrin till kontoret å kollade via datorn ist.. å seen så kom hon ut heelt megaglad å sa att jag slog Oscar! Med en enda stor pommes!! Hahaha.. jag lyckades sälja 29 plusmenyer mellan 12-14! =D Fattar ni va glaad jag vaa eller?! Haha.. jag kaxade mig framför Osci ;P Han kunde inte tro att det va sant.. haha.. så suur han va ;P Men men.. så e d... så yippieee... gratis mat! =D

Men sen så hade jag en helvetes dags oxå... 2 gäster blev helt pissed på mig.. lool.. en köpte strut glass, men jag la den på brickan för att jag inte kunde stå å hålla i den tills han va klar med sina grejer typ.. men nejda.. han rörde på hela brickan så glassen föll oxå skyllde han att det va mitt fel att jag inte höll i den.. Ursäkta mig?! Om han va smart nog så kunde han faktiskt ha tagit upp själva glassen ist för att röra brickan... STUPID! Så jag blev skitsur.. tappade humöret å allt.. tack vare honom.. sen när d va lugnt så snackade jag å Carl om denna händelse... han såg själv hur den "glassmannen" va... helt störd i huvudet..

Händelse nr 2.. det va en man som skulle beställa dubbelcheese utan ost eller nått... å jag när jag skulle ge tillbaka hans växel så råkade jag tappa pengarna på bordet typ.. men shieet han blev skitsur på mig å sa ngt typ.. "Pissed på dig" eller nått liknande.. jag hörde inte.. men Linus hörde d å han va precis bredvid mig å skulle slå in sin medarbetarmat.. daamn va Linus böjde sig ner å asgarvade.. haha... jag kunde inte heller hålla mig från skratt.. så nästa gäst som kom så asgarvade jag verkligen.. jag kunde inte sluta heller.. så jag bad den andra gästen jättemkt om ursäkt... men han bara: "Det e lugnt, det e bra att ni har det kul på jobbet"... å jag svarade: Hahahaha, ahh.. eller egentligen e d inte så roligt.. men nu e det d.." =P
Så ja.. efter denna händelse så har Linus gått omkring å sagt "pissed på dig" till mig hela tiden.. haha ;P Man kan verkligen inte låta bli att hålla sig från skratt när han nämner den frasen.. guud.. helt lool verkligen! =P

Nämen.. annars hände d inte så mkt mer än så.. slutade 19:15 idag.. å åt middag direkt när jag kom hem...

Å nu sitter man här som vanligt å surfar lite =) Ska ta eeen dusch nu faktiskt.. hihi ^^

Later guys! ^^


Kommentarer
Postat av: Eugenia

Jag vet exakt vad du menar med glassen på brickan.. såååå himla störande när de inte fattar att de ska ta dem i handen!! hahha



Grattis till att du slog Oscar! ;)

2008-12-12 @ 14:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0