Min löördag!

I fredags så jobbade jag faktiskt natt.. jag trodde det skulle va jobbigt, men det gick faktiskt rätt så braa då vi hade bra skåp å allt va redan klart.. vilket oxå innebar att tiden flöög snabbare! =) Evy jobbade oxåå med mig då! Jag slutade 04:15.. men va tvungen att skynda mig hem för att kunna sova i några timmar innan jag skulle börja jobba igen igår vid 11:30  tiden.. Evy som egentligen slutade 05 bytte bort sin tid med en kollega för att kunna åka med mig hem sen.. för jag hade bilen nämligen.. å hon orkade inte vänta i 55min på vagnen efter sitt pass så ahh.. Jag kom hem.. däckade... =P Jag va ju redan jätte jättetrött innan jobbet.. inte konstigt liksom =P

Igår lördag vaknade jag runt 10-tiden.. åt 2 mackor å gjorde d jag skulle göra innan jag drog iväg till jobbet.. När jag började jobbet så fick jag förbereda kalasrummet.. jag fick kolla upp om de hade glasstårta nere i källaren.. men det hade dem inte som vanligt =P (Tur att jag kollade upp) Så jag fick springa ner till Konsum precis bredvid för att handla tårtor.. men jag fick ju köa en liten stund med.. Jag hade litee panik dåå första kalaset skulle börja klockan 12! Men det gick bra ändåå.. Första kalaset gick bra.. jättesöta småå barn som tyckte om mig jättemkt! Det va 10 barn sammanlagt på första kalaset å födelsedagsbarnet som heter Jovanna fyllde 5 år å hon vaa hur söt som helst! Hon bara: "Du e kines.. eller hur?"
Jag bara: "Ahh"
Jovanna: "Du e jättefin!"
Jag: "Du e oxå jättesöt!"
Sen så frågade en annan jättesöt flicka, Linnéa, mig.. "E inte jag sööt da?"
Jag: "Jooda, du e oxåå jättesöt! Alla ni barnen e hur söööta som helst!" =D

Hihi, men det vaa kul att leka med barnen verkligen! Så himla söööötaaaa =) I början va jobbigt då en annan flicka grät då hennes mamma lämnade henne.. å hon ville ha sin mamma.. så jag fick trösta lilla flickan.. men det gick bra afterwaards... då hade alla barnen roligt =)
Första kalaset slutade 14.. å jag hade en timme på mig att städa däruppe på kalasrummet för att förbereda mig inför andra kalaset som skulle börja klockan 15. Men det gick bra å så =)


Jovanna å jag =)


Linnéa å jag =)


Matilda =)


Söta små flickor =)



Andra kalset bestod av 12 barn faktiskt å födelsedagsbarnet heter Glory å fyllde oxå 5år.. När Glorys föräldrar sa att de andra barnen som kommer senare va engelsktalande.. då blev jag helt paff... Jag skulle hålla kalaset på ENGELSKA!!! =P Herremingud.. det va mardröm verkligen! Haha... min engelska som sööög röv oxå... å jag skulle hålla d på engelska! Värsta nightmare! Jag blev sååå nervös verkligen.. visste typ inte va vissa ord hette.. såsom värdinna? =P Men men.. allt gick bra ändå =P å på slutet så tyckte föräldrarna att jag gjorde d bra.. å alla barnen va nöjda! That's good =)
Men samma sak med andra kalaset i början va då att denna gång grät 2 barn efter sin mamma.. fick trösta båda dem.. men, senare.. woow, de va hur glada som helst! =D Men men.. barn.. va kan man säga? =P

När andra kalaset va slut vid 17-tiden så fick jag ju självklart städa lite.. å då fanns d en tårtbitkvar som jag verkligen inte ville att den familjen som hade beställt tårtan skulle röra... haha.. jag ville ha den sj! För jag va sååå hungrig!! =P Jag åt ju bara 2 mackor på morgonen innan jobbet.. sen dess hade jag inte haft någon rast å hunnit käka nått heller.. så jag stod å åt lite från tårtan nere i köket.. haha =P Men men.. när jag va klar med allting så trodde jag att jag fick sluta då jag skulle bara ha kalas igår egentligen.. så jag skulle sluta 17.. men neejda, det va rusch hela dagen igår... NON-STOP verkligen.. fattar inte va allt folk kmr ifrån.. å Sanela fick ringa in 3 pers extra för att jobba den dan.. men nejda.. det räckte inte heller.. jag fick jobba över en timme i köket! Oxå hade vi bara en grill att använda då en kollega höll på att rengöra den ena grillen.. sjukt asså.. vi kunde inte få upp skåpet.. det va bara jag å lille Tarek i köket.. =P Sen så fick Jenny skita i att banka grillarna så hon fick stå bopen.. men va hände mer sen.. joo... vi hade inga tasty kött uppe!! Så folk som beställde tasty fick vänta i mer än 10 min! =P
Helt katastrof va den dan asså.. guud.. trodde jag skulle dööö! Jag va faktiskt helt körd.. sen så kom Oscar å hjälpte till i köket med, när han hade redan slutat å allt.. å Dejan då som fick kma in tidigare.. så då började killarna producera upp ett skåp.. ett skåp som vi brukar ha på nätterna! Så mkt sålde vi igår..bara på eftermiddagen.. helt sjukt! Jag själv stod bara på beställningen å packade burgare... så yuupp.. vi lyckades få upp ett skåp.. å det va dååå jag fick lämna köket med.. =P Helt körd.. utan mat.. det värsta någonsin! =P Jag fick asså jobba nästan 7h utan rast.. fast egentligen ska man få en 30min rast när man jobbar 4h 30min å mer.. men d va okej för mig egentligen, men d värsta va att jag va hungrig.. d va det enda! Att ha kalas va inte så jobbigt ändå.. så ahh.. Charlie jobbade igår med mig faktiskt.. roligt att se honom jobba.. han skulle va kök egentligen.. men eftersom han va inte snabb nog att producera, å det va köö typ hela vägen ut.. så va han tvungen att ha hand om matsalen ist.. han fick oxå jobba över med 2h.. =P Vår chef Helen va ännu roligare... hon jobbade med sina privata kläder å lånade jobbets gummiskor å jobbade.. haha.. för hon hade inte sina arbetskläder på jobbet.. lite lol verkligen =P

Men när jag slutade runt 18:15 tiden så skyndade jag mig hem... duschaa å sånt för att jag skulle åka hem till Mentor å hälsa på hans son! =D Hans son e såååå söt! Han e 3 mån gammal å heter Valter! Jag lekte med honom hur mkt som heelst! Åååh, så stora tjocka kinder verkligen..! Haha.. *nyp nyp* Fick även träffa Mentors flickvän med.. en väldig trevlig person faktiskt! ^^
Oscar vaa oxå däär å han hade köpt thai mat å allt.. så vi satt å åt middag alla vi 4 =) Det va trevligt faktiskt! =) Tänk på mig som bara hade ätit 2 mackor å en liten bit tårta.. när jag kände matlukten ville jag bara käka upp allt! Haha =P Men annars har d varit en trevlig kväll med massa roligt snack å så =) Oxå hade Mentors flickvän bakat mkt goda pepparkakor som man satt å mumsade i med.. yummie ^^


Sööööta Valter å jaaag! ^^

65 days left....<3

Kommentarer
Postat av: Eugenia

Gud vad söt Valter är! :D



Oscar ger aldrig upp alltså... =P

2008-12-07 @ 21:17:09
Postat av: Connie

Eugenia: Jaaa, Valter e megasööööööt! ^^



Haha... joo, Oscar har gett upp asså.. Oscar vet va jag tycker å så.. vi e bara bra vänner nu.. =)

Inte mer än så!!!

I mitt hjärta så finns bara Kevin! <3

2008-12-07 @ 22:40:09
URL: http://concon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0