Dålig början av dagen..

Min dag började verkligen inte bra...! Jag kunde inte sova så jättebra inatt.. vet inte varför dock.. men helt konstigt va d.. jag va skittrött igår när jag låg inne på bastun eller satt framför datorn.. men nejda, när jag väl kom till sängen så kunde jag inte sova så göttigt... anyway.. jag vaknade runt tjugo i 9 tiden imorse... åt frukost å gjorde saker jag brukar göra på morgonen å så.. när jag va på väg till spårvagnhållplatsen så såg jag en hund som jagade å skällde på en man... mannen bara sprang å försökte bli av med hunden.. men nejda.. sen kom hunden vidare till mig... omg... den började springa bakom mig å skälla på mig..! Jag vågade inte springa då jag va rädd att den skulle hoppa på mig eller nått ifall jag sprang.. shieet... jag fick värsta hjärtattacken! Jag gick långsamt å försökte kolla bak lite då å då för att kolla om hunden va kvar bakom.. damn asså.. vilken upplevese.. hela mitt hjärta bara bankade så hårt.. trodde verkligen jag skulle dö!! Visste verkligen inte va jag skulle göra för att bli av med den.. sen när jag skulle gå över gatan så lämnade hunden mig å sprang å skällde på nån annan ist.. Damn! Ni anar inte hur rädd jag va!! Jag satt på vagnen å va alldeles skräckslagen haha.. =P När jag gick av vagnen i Valand å gick till jobbet.. då såg jag att det va en massa folk som stod å köade utanför H&M.. De köade tydligen till nån kollektion "Comme des garcon" eller nått.. när jag kom fram till H&M då öppnade portarna precis.. å då passade jag på att gå in å kolla lite på kollektionen då jag hade en kvart kvar innan jag skulle börja jobba.. Jag blev helt besviken när jag kom in dit.. det va fula kläder! Å jag fattar inte varför alla bråkade om kläderna osv.. det va lite lol =P Men men.. sen så drog jag därifrån rätt så snabbt.. =P

Jag började jobba idag kl.10:15... jobbade ett skitlångt pass idag... fick sluta 19:15.. fast egentligen e d bara ett 9hs pass.. men... det känns som att hela dagen har försvunnit om ni förstår va jag menar.. att jobba från 6-15 e oxå ett 9hs pass.. men då har man kvar eftermiddagen å kvällen åtminstone som man kan hitta på nått skoj.. men men.. det va skitmkt folk idag faktiskt.. mkt ungdomar å så vid lunchtid faktiskt... vi hade en plusmeny tävling mellan kl.12-13... där vi skulle sälja så mkt plusmenyer samt dela ut såna glas vid köp av plusmenyer.. vi alla som stod i kassan fick varsin kartong med glas.. =P Vinnare skulle få äta gratis idag helt enkelt... å yupp.. jag vann faktiskt tävlingen! =D Jag vann överlägset faktiskt... andra kollegor säger att jag fuskar.. men vadå fuskar.. lool... jag delar ju bara ut glas till de som har köpt plusmeny bara... men men.. de e nog bara avisa på att jag e en grym säljare.. LOL! ;P Men ändåå.. jag fick äta gratis mat idag iaf! =D Wihoo! ^^
Senare mot kvällen kom d ännu mer folk... så himla mkt folk.. men det e bara för att det händer massa grejer i stan såsom hockeymatch osv.. Såg att chefen höll på med vårt december schema idag oxå.. så jag satt å spanade igenom å kollade typ hur jag skulle jobba i december.. men nu ser jag på mctime hur jag kommer att jobba i december.. schemat för december har kommit ut iaf ^^ Jag e väl rätt så nöjd väl.. jag har fått ut mina timmar iaf.. det e det viktigaste iaf! Jag har fått en del korta pass, en del stängningar oxå ska man börja jobba natt igen.. men så e d när man har gått i skift å så.. innan har jag gått i skift med Emelie som inte tycker om att jobba nätter.. därför så har jag aldrig fått några nattider typ.. men nu så har jag gått i skift med Catrin, å hon jobbar nätter å så.. vilket oxå betyder att jag får jobba nätter.. men det e okej för mig =) Det va för 2 månader sen jag jobbade nätter... men jag ska nog klara av d =) Jag kommer att jobba på juldagen å annandag jul meed.. KASCHIIING! ;) Sen så kmr jag att jobba på nyårsafton oxå..det betyder att det inte kommer att bli något nyårsfirande för mig med vännerna.. men men, det e okej faktiskt... va ledig förra nyårn.. såja, jag får la jobba this time laa.. =P
Idag kom nån person oxå med julfest biljetterna... det va inte alls så mkt biljetter vi fick asså.. inte ens häflten av våra medarbetare få gå på julfesten.. va tråkigt =( Vi e typ minst 80 anställda.. men det kom bara 25 biljetter för de som e över 18 å 5 biljetter för de som e under 18.. De som jobbar heltid/ jobbar mkt får en biljett i första hand.. men men, vi får la hoppas på att Avenyn får in fler biljetter.. så att mer folk får gå =)

Efter jobbet så åkte jag hem.. när jag gick av spårvagnen så såg man ju självklart Yans bil... oh noo tänkte jag.. no-life gänget e här idag igen! Haha... =P När jag kom in till restaurangen såg jag att Yan å Charlie satt å åt middag med min familj.. haha.. det första jag sa när jag kom in va "Har ni inget liv eller?" Haha.. =P Men men, det betyder att det blir kortspel ikväll för min del.. =P Men jag kan inte lira alltför länge då jag ska upp å jobba imorrn kl.8! Som tur e så börjar jag inte kl.06.. men men.. 08 e la inte så bra d heller... fast bättre än klockan 06 iaf ^^ Jag hörde att Anny va här oxåå.. å Ming Ming ska komma senare oxå.. då börjar det riktiga kortspelet när Ming Ming e här.. haha =P
Nääe, nu e d dags för mig att gå ner å göra dem i sällskap.. har suttit här framför bloggen ett tag nu.. men jag ville få d gjort typ innan allt.. då slipper jag göra d efter kortspelet typ.. man vet aldrig hur länge vi sitter å spelar.. ;P Haha! =P

Time to gooo! ^^
Cyaaa guys! ;)

89 days left....<3

Kommentarer
Postat av: K'

Hundar dras till dig älskling.. nu vet vi säkert vem hunden följde efter i Grekland.. ;)



Grattis till vinsten på "plusmenyförsäljnings"-tävlingen! :P



Puss!

2008-11-14 @ 17:28:40
URL: http://gnz.blogg.se/
Postat av: Connie

Haha...!! =P Nee, hunden i Grekland va ju efter diig sötis! =P



Massa pussar!<3

2008-11-14 @ 19:02:55
URL: http://concon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0