Dålig början av dagen...

Min dag började verkligen inte bra... skulle ha vaknat 04:30 as u know.. men nejda.. jag gick upp 05:55!! 5 min innan jag skulle börja jobba!!
Guess sicken panik jag hade eller?! =/ Fick väcka pappa å köra mig till jobbet på racer fart! Jag kom fram till jobbet 06:05.. dvs 5min försent.. jag brukar aldrig komma försent till jobbet.. men just idag.. anledning till att jag inte vaknade som jag skulle va att min mobil dog å då kunde liksom inte mobil väckarklockan ringa..
Såg Eugenia på Donkan med =) Hon hade då slutat jobba å skulle vidare till H&M.. =P När jag började så kom en gäst som va helt weird.. =P Amir, en kollega skulle fotografera Eugenia typ å då kom den gästen
fram till Eugenia att hon skulle ta en bild på honom.. man bara ehh.. oxå frågade den gästen om Amir va en kille..?! Ehh...
 Sen kom gästens kompisar oxå å de beställde en massa grejer.. för det första, min kassa va inte inloggad så jag skulle använda huvudräkning samt skriva ner allt som skulle beställas ner på ett papper å slå in senare. Jag förväntade mig dock ingen sån beställning som de beställde.. 3 stora pommes-frites, 10 chesseburgare, en stor fanta å en stor cola samt en bearnaisedip.. ehh.. well... jag klarade inte detta med huvudräkning så jag fick fråga efter en miniräknare lool =P När de skulle betala så skulle en av dem betala med kort.. well gick inte så bra det heller då min kassa inte va inloggad.. sen så betalade de med en 500-lapp istället.. haha och jaa.. jag hade precis börjat.. tror de att jag hade en massa växel
i kassan då eller? =P Men men, jag lyckades fixa 100-lappar på kontoret iaf =) När jag ropade in 10 cheeseburgare.. så trodde Amir att jag sa 3 cheese.. så han gjorde bara 3.. =P Well, det va en katastrof morgon iaf =P
Annars har tiden mellan 06:00-10:00 gått väldigt fort som vanligt! Därför tycker jag om öppningar! =D


Jag hade kalas idag oxå från klockan 11:00-13:00.. well.. det gick la.. Nick som fyller år fyller 3 år idag... så det va massa småååbarn som jag hade hand om.. barnen va söta, men de va så blyga å kunde typ inte prata så det va inte så kul egentligen.. barnens föräldrar va med oxå så.. well.. vi gjorde d vanliga typ, tog emot deras matbeställningar, gick på en rundvandring å visa barnen å deras föräldrar hur vi jobbar på Donkan å så.. efter det så fick de glass å tårta. Sist men inte minst... ansiktsmålningen.. omg.. va nervös jag vaaa!! Jag visste verkligen inte hur jag skulle göra! Fick verkligen improvisera.. det gick åt helvetet tycker jag... men barnen va nöjda å glada så.. =P Men kalaset va inte så lyckat idag då det skedde lite missförstånd mellan Nicks mamma å vår kollega som tog emot detta beställning..
I kalasavgiften så ingår d en glasstårta till barnen iaf.. men tydligen så skulle de vuxna ha tårta oxå vilket jag inte hade någon aning om.. jag hittade bara en tårta nere i källaren liksom.. så Nicks mamma blev ju besviken så klart, men jag bjöd alla vuxna på glass istället =)

Efter kalaset så fick jag stå kassan i 2 timmar.. då jag slutade 15:00 idag.. =)
Tiden gick faktiskt skitsegt.. det va rätt så lugn dag idag såja.. därför känns d segare på nått sätt.. men sen så hade man ju en skitstörande kollega som höll på att trakassera mig om mig å Oscar å undrade hur det går för oss osv... han skojar visserligen men ändåå... höll på så länge jag jobbade från 13-tiden till 15-tiden..
Han skrek Connie å Oscar över hela köket så fort han såg mig å gjorde massa hjärtan osv.. Tur att jag har några kollegor som står på min sida iaf å hjälper mig =) Daniel K ska inte säga så mkt egentligen.. han e värst å jag har bevis på d med... ;P
Jag vill betona att det e INGENTING mellan mig å Oscar! Jag älskar min Kevin älskling mest av allt! <3
Å det vet du redan älskling! ;)
Puss puss på dig! ^^


Ikväll händer d nog inte så mkt.. ska nog bara vila mig å lägga mig tidigt eftersom jag ska jobba öppning imorrn oxå! =P
Hoppas att jag inte försover mig denna gång iaf! =P

Ha en trevlig kväll allihopa! ^^


Kommentarer
Postat av: K'

Omg! Tog du dig till jobbet på 10 min?? Från sängen till kassan?? VERKLIGEN GOOD JOB! Verkar som du hade en tuff lördags morgon :P Men nu har du iaf en dag på dig o vila ut!

suck Oscar.. Oscar.. Oscar.. suck :P



Jag älskar bara dig med Connie sötis! Puss!

2008-10-12 @ 18:06:06
URL: http://gnz.blogg.se/
Postat av: Connie

K': Yupp, that's me! =P Ombytt å allting.. från sängen till jobbet.. på 10 min =P Pappa fick köra i racer fart.. samt så fick vi vänta aslänge på en trafikljus annars hade vi kommit fram ännu tidigare.. jag hade verkligen panik då.. =P ville verkligen inte komma försent.. det värsta jag vet! Haha =P



Puss söt! <3

2008-10-12 @ 21:38:14
URL: http://concon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0