Hemma efter en låång kväll..

Idag har jag som sagt jobbat 16-23... dagen gick hur segt som helst.. Det kändes segt bara.. dock hände det roliga grejer med... stötte på några shanghaineser som kom å handlade av mig.. =P De snackade mandarin med varandra men snackade engelska med mig.. men jag förstod ju allt de sa =P Sen när jag skulle tacka så sa jag typ thank you å sen xie xie =P Haha... han blev typ chockad.. gick å satte sig.. sen så kom gubben tillbaka å då frågade han mig på mandarin vart i från Kina jag kom från... jag sa "Xiang Gang" som betyder Hong Kong... men han trodde att jag sa "Shanghai" å då betonade jag verkligen "Xiaaang Gang"! Haha.. =P Å då frågade han mig på mandarin.. eller vi höll hela konversationen på mandarin... han frågade mig typ vart det finns bra ställen att handla saker typ.. jag typ sa att det finns ett ställe som heter Femman... han bara.. jag har varit där men det finns inga bra grejer... då sa jag tyvärr.. då finns det inga andra ställen.. haha =P

Sen rolig händelse nr 2... det satt 2 kantoneser vid bordet å typ klagade på varför vattnet kostade 3 spänn.. haha =P
Så roligt att höra.. haha =P De vet ju inte att jag fattar det de säger.. =P "Saaam man yat bui söj?!" Haha.. så lool va det verkligen! =P Det va rätt så lugn dag på jobbet idag trots att det e lönehelg.. men vi sålde faktiskt plus på hela dagen.. men ändå kändes det lite på något sätt.. =P

En annan sak som hände va då att vi har en lapp i köket.. eller hade en lapp i köket där det fanns en fråga som lyder så här.. "Har ni sett rävpojken?" Folk trodde att det va jag som satte dit lappen.. speciellt Tarek! Jag fattar inte varför! Varför jag?! Det va verkligen inte jag som satte dit lappen!


Här har ni lappen... lite otydligt kanske.. men det e den bästa bilden jag har typ.. tog flera bilder men gick inte så bra.. =P

Efter jobbet så bombaderade Evy mig med massa sms å samtal å bad mig stanna på jobbet för att pappa körde henne till jobbet sen så han skulle köra hem mig... sen så hängde jag med några arbetskollegor ut typ.. Vi va 5 pers sammanlagt.. först så va det bara jag, Mentor, Oscar å Sahand.. men senare så kom Moa oxå med hennes kompisar =) Vi hängde först på bryggeriet... senare drog vi mot Boulevard som slutade olyckligt då Mentor blev utkastad av en vakt som trodde att han låg å sov?! Det va skitkonstigt iaf... han bara lutade huvudet mot fåtöljen.. vakten kom å kastade ut honom... så sjukt! =/ Vädret va ingen vidare heller.. ösregnade som bara deen... mitt paraply blev ju snodd med så.. inget gick som det ska..

Min kväll skulle ha varit rätt så kul om inte jag mådde så dåligt som jag gjorde.. jag va lite nere idag faktiskt.. å det märkte de flesta faktiskt.. att jag inte va lika glad som innan... men allt problem e på väg att lösas nu.. å jag mår faktiskt lite bättre nu...efter att ha snackat med min Kevin älskling! <3 Puss på dig!

Imorrn (eller idag) så åker Evy till London faktiskt.. helt sjukt! Hon ska va borta i 6 dagar.. =P Kommer att kännas konstigt.. å jag ska lämna henne till flygplatsen senare oxå.. innan mitt jobb... å jag har ingen aning vilken tid det e heller.. =P Har inte ens träffat henne idag.. haha =P Men det märker vi la när jag vaknar.. =P

Nu e klockan ställt till vintertid oxåå... innebär att alla folk får sova en timma mer.. gött va? ^^

Dags för läggdags strax!

Nattinatt! ^^

107 days left....<3

Kommentarer
Postat av: K'

Va tråkigt att ditt paraply blev snodd.. du blev inte dyngblöt nu va? Lok yu! ^^

Aw sötis, jag önskar du va här i Japan så att du bara kan glömma allt bekymmer.

Puss!

2008-10-26 @ 04:59:05
URL: http://gnz.blogg.se/
Postat av: Connie

K': Nääee... vi hade ju ett paraply kvar som inte ens va hel.. så då drog vi till Donkan för att hämta paraplyer.. haha =P

Jag önskar oxå att jag kunde va i Japan å bara va med dig!! Lok yuu! <3

Pusss

2008-10-26 @ 05:11:27
URL: http://concon.blogg.se/
Postat av: Eugenia

mm, sova en timme mer.. lr jobba en timme mer som jag fick... haha =P



visst är mitt svar på rävpojkefrågan bra? XD

2008-10-26 @ 21:06:57
Postat av: Connie

Eugenia: Haha stackarn... men jag sov inte så mkt jag heller.. så jaa.. =P

Ditt svar e grymt bra! Hahaha =P

2008-10-27 @ 01:50:17
URL: http://concon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0