Panta mera..

Idag har jag jobbat öppning med Oscar faktiskt.. det va la okej laa.. fick va både kök å kassa idag å jag kände mig riktigt grym i köket! Jag va helt ensam i köket dvs där man steeeker hamburgarna.. det va ändå lite smårusch men jag fixade alla burgarna på nolltid.. jag börjar bli pro i köket haha ;) Det va faktiskt kul att stå i köket idag! =) Jag frågade Mentor idag om biobiljetten som jag skulle få för att jag ställde upp i onsdags.. han bara: vilken biobiljett? Det har jag aldrig hört talas om... joo, du kan få din biobiljett på ett villkor.. att du går på bio med Oscar.. jag bara: Neee tack.. då behöver jag inte biljetten.. =P
Annars jobbade jag ett långt pass till 16 ungefär.. skulle sluta 15:45 egentligen.. men eftersom en kollega va på rast så kunde ingen lösa en från kassa in till köket så jag fick stå kvar i köket tills den andra kollegan som va på rast lösa någon från kassa som kunde köket.. =) När jag slutade så bestämde jag å Oscar att vi skulle panta burkar idag.. Vi på arbetsmiljögruppen fick en uppgift innan vår personalaktivitet i början oktober.. å d va att vi skulle panta burkar för att få ihop pengar till festen.. Vissa av arbetsmiljögruppen hade redan gjort det.. men varken jag eller Oscar hade tid att panta då vi jobbade så mkt.. vi orkade egentligen inte panta idag heller eftersom vi båda öppnade idag.. men ingen av oss hade tid nästa vecka då jag jobbar stängning hela veckan.. så ja.. vi fick ta d idag iaf =P Egentligen skulle vi dit direkt efter jobbet.. men vi tyckte att det va pinsamt att släpa med de stora påsarna fulla med tomma burkar ute på gatan samt i spårvagnen.. så vi bestämde att jag skulle ta bilen å hämta upp Oscar vid 18-tiden istället på Donkan då han ändå skulle va kvar på jobbet för att fixa våra Novemberschemat.. så jag fick vila en stund hemma iaf... å jag hann tom. chatta med min älskling en liten stund meed! Sååå glad! =D Gulligt av dig att sitta uppe å vänta på mig sötis! Puss på dig! <3

Annyway så hämtade jag upp Oscar runt 18:15 tiden.. jaa, jag kom försent.. men Kevin vet varför.. haha =P
Vi åkte till Willys Gamlestan för att panta burkarna då vi vet att man inte behövde gå in i butiken för att panta dessa.. pinsamt annars.. =P Det va huuuur mkt burkar som helst... guud.. de hade 3 pant-maskiner där.. men 2 av dem funkade bara.. så ja, jag å Oscar stod där å bara pantade å pantade.. sen så blev Oscars pant-maskin proppfull.. så då va d stopp typ.. då va det bara min som funkade.. haha... det kom folk hela tiden.. å vi alla hade bara en maskin å dela på... å vi hade fortfarande en massa burkar kvar.. så de andra fick vänta helt enkelt.. så himla pinsamt asså!
Efter 30 min pantade vi fortfarande.. .helt sjukt... vi pantade hela 1300 burkar (pant på 50öre) å 23 PET-flaskor (pant på 2kr).. helt sjukt... vi fick ut 660 spänn av allt dessa! Efter d så släppte jag av Oscar vid Berzelligatan där han skulle hinna med sin buss hem.. klockan va typ 19:45.. å hans buss från centralen skulle avgå 19:55.. jag fick race:a hela vägen för att han skulle hinna med bussen.. haha =P Om han skulle missa den bussen så skulle inte nästa gå förrän klockan 22.. så ja.. därför race:ade jag.. annars e d så oschysst av mig att låta honom vänta på centralen i 2h för sin nästa buss.. jag e en snäll flicka! ^^


Yupp.. så många burkar pantade vi ja.. =P


Oscar pantar på för fullt... =P


Min tur att panta.. då vi fick turas om när bara en maskin funkade.. =P Så himla ont i armarna man fick! Shieet.. oxå va d så himla äckligt att panta med.. haha =P Mkt gammalt öl å sånt hade läckt ut osv... skitäckligt! =/


Våra kvitton! =P

När jag kom hem så åt jag göttig mat! =D

Å nu sitter jag bara här å bloggar.. =) Ikväll e d ai-fest oxå på Valand faktiskt.. första gången de har det där.. =P Jag vet inte om jag ska dit ännu... Både Eugenia å Evy fick bort sina natt-tider på Donkan inatt för att kunna gå festa.. men jag vet inte.. jag e inte så sugen.. humm.. vi får la se laa...

På morgondagens inlägg så märker ni ifall jag va på festen eller ej.. ;)

Ha en trevlig kväll! ^^

116 days left....<3

Kommentarer
Postat av: 10^12

sheeeeet vad många burkar. :)

2008-10-19 @ 11:16:58
URL: http://zhao100.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0