Home Sweet Home! =D

Humm.. vaknade runt 05:30.. skulle egentligen upp 06.. men jag kunde inte sova så bra inatt.. vet inte varför.. humm. kanske att jag va lite nervös eller nått... fast nee egentligen inte =P Men.. så fort jag blundade så snurrade massa siffror i huvudet typ.. =/ Iaf.. packade det sista å sen så åkte min kusinman med mig till flygplatsen.. eftersom när han vägde så vägde min väska typ 27kg å när jag sj vägde så vägde väskan bara 20kg.. helt sjukt =P Så hann åkte med mig ifall jag inte fick checka in med så många kilo övervikt.. min kusinman satte sig vid sidan typ å höll koll på min andra handbagage som inte den tjejen fick syn på.. så jag gick å checka in helt själv... hade otur å blev invinkad av en tjej som såg otrevlig ut...när jag la väskan på vågen så vägde väskan 28kg.. dvs 8kgs övervikt.. tjejen bredvid va beredd på att låta min väska passera.. men så kommer hon som jag gick till typ.. "ursäkta mig fröken, men din biljett ingår bara 20kg"... jag bara: men jag har inget handbagage... kan man inte räkna in de 10kg där? Hon bara: Tyvärr.. det går inte så.. du kan gå dit (oxå pekade hon på ett ställe) å där kan du köpa en väska å sen ta ut 8kg.. Fan tänkte jag..aja, men vi hade redan förberett en väska så jag å min kusinman plockade ut lite grejer å lättade på resväskan.. när jag hade tagit ut allting gick jag till en annan tjej.. min väska vägde fortfarande lite över.. typ 2kg + men det gick bra ändå.. så jaa.. oxå frågade hon hur många handbagage jag hade för att man skulle få en sån lapp typ.. jag sa att jag hade 2.. men hade bara en med mig.. så jag fick bara en lapp.. hon sa att det va okej att ha 2.. men egentligen hade jag 3.. lol =P Jag hade minst 10kg som handbagage =P Det va svintungt kan jag säger er =P
Anyway.. jag försökte iaf.. att ta med mig allt hem! Orka ta med mig grejerna hem nästa gång liksom.. så jag gjorde en chansning.. =P Det va hur mkt folk som helst på flygplatsen då det e påsklov å grejer å alla e ute å reser... så jag fick köa typ utanför massa butiker för att kunna komma in till s jälva security å immigration.. helt sjukt =P Aldrig sett så mkt fok innan!
Anyway.. jag kom förbi security... gick förbi immigration snabbt å smidigt tack vare HK legget.. sen så stack jag till duty free för att handla lite tobak åt mina föräldrars vänner.. sen stack jag direkt till gaten jag skulle till... men dååå fick jag syn på den första kvinnan som nekade mig där.. omg, jag blev nervös! Visste inte va jag skulle göra... jag måste komma undan på nått sätt.. som tur va så blev hon distraherad av några turister så så fort det va ombordstigning så skyndade jag mig förbi å yes... jag klarade mig! Allt gick så bra å smidigt! ^^ Flygresan till Helsingforts gick bra väl... 10h tog d iaf till Helsingfort å jag hann se 3 filmer... Slumdog Millionaire, High school Musical 3 å The day the earth stood still.. Första filmen va skitbra! Fick bra ratings på Imdb med =) Hade kollat upp d innan i Hong Kong såjaa =) De 2 andra filmerna va la si sådär kanske.. High School Musical 3s 2 huvudpersoner va skitsnygga iaf =P
Jag hann även lyssna igen lite kinesiska, japanska samt engelska låtar =P Fast jag halvsov lite så jag minns ingenting från låtarna =P
Det sista jag gjorde på planet va att spela lite Shanghai Mahjong eller va d nu kallas för.
Det satt en finsk kviinna bredvid mig å va lite småsocial mot slutet av flygresan så det va najs najs =) Men jag e skitförkyld verkligen så jag satt å nös som fan på planet =(

Landade i Helsingfors runt 15-tiden (Finlands tid).. va tvungen att hinna med flyget till Göteborg klockan 16.. Men först va jag tvungen att gå förbi security grejen igen... stod där å köade i halvtimme!! Jag hade verkligen bråttom.. ååh... inte nog med det... de va tvungen att kolla min väska igen.. sen så fick jag öppna ena väskan oxå för att han såg att jag hade mkt elektroniska greker med mig (?).. det enda jag hade med mig va typ en telefon samt massa laddar å adapter.. å då fick jag lämna... men jag bad om ursäkt å sa att jag hade bråttom.. Men så visste jag inte att det va passkontroll med.. faan asså.. så stressigt d va!!
Hittade en vagn för att det va såå tungt att bära 3 väskor! =P Sprang å körde vagnen å sa "Excuse me" till gaten.. sen så hörde man typ final call.. å självklart va jag den sista personen.. som vanligt.. =/ Skrapade upp mig lite här å där för att jag hade sååå bråttom.. ååh guud.. aldrig varit så stressad innan!! Jag ville verkligen inte missa mitt flyg.. =P

På planet tillbaka till Gbg läste jag lite ur min "New moon" bok som jag inte har läst nått sen Japan? =P Sen så tog jag fram min laptop å lyssnade lite på musik samt kollade ett halvt avsnitt mushi-shi.. hann inte se klart d för att man va tvungen att stänga av alla elektroniska utrustningar vid landning typ..

Landade 15:15.. å min väska kom ut rätt fort.. så jaa.. jag satt ungefär 10 min å väntade på pappa som skulle komma hämta mig.. Evy å Leon kom oxå ^^

Kom hem.. ringde farmor för att meddela henne att jag kom fram säkert... packade upp.. körde lite Taiko no Tatsujin för att testa ifall trummorna funkade.. å d gjorde d fast de glider iväg hela tiden när man slår för mkt =P Så ja å Evy körde några rundor ;P Men vi märkte att skivan inte funkade till 100% dock.. suck =(
Körde lite rockband oxå för att jag va sugen på att spela lite gitarr.. så jag körde gitarr å Evy bas.. körde Medium från början.. men tyckte det va enkelt så jag hoppade över ett steg till hard ist.. å det blev liiite för svårt =P Men jag klarade iaf av en heel låt på Hard! Yippe! ^^ Så stolt över mig sj verkligen! =D

Sen va d middag typ.. åt mat å efter d så körde jag Evy till jobbet för hon skulle jobba å jag ville då hälsa på mina kära arbetskamrater =) Det va kuul att se många iaf! ^^ Hängde där nån timme å snackade med kollegor ^^
Åkte hem sedan för att jag va trött... så nu sitter jag här å bloggar om min dag idag.. =P Wiiie... fick köra bil igen efter 2 månader! Haha =D

Yan har ju fest nu ikväll oxå... men jag orkar verkligen inte åka dit.. Jag e såå trött å körd efter denna långresa... jag borde nog gå vila mig då jag knappt har sovit nånting..

Ska duschaa..sen lägga undan de sista grejerna jag har kvar å efter d kanske d blir läggdags? =P

Men men... jag e hemma nu iaf! =D
Hela min resa har verkligen varit superduper underbaaar!!
Men I will be back in Hong Kong in june... knappt 2 månader kvar lol =P Känns som att jag e på semester här i Göteborg =P Kände mig inte så hemma när jag kom hem =P E så van vid Asien livet ;P Men gött att få dricka svenskt vatten! =D

Take care! ^^

Kommentarer
Postat av: K'

Väldigt stressigt o lite krångel med bagaget verkar det som, men i slutändan ändå allt gott :D



Det måste kännas gött o komma hem igen! Sova i sin riktiga säng o så! ;)



Jobba inte ihjäl dig nu dem närmsta månaderna ;)



Take care!

2009-04-13 @ 11:49:46
URL: http://gnz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0