Leka modell.. lol =P

Idag.. eller man kanske ska säga igår då klockan har tickat över 00.. har jag inte gjort ett skit.. (på dagen iaf). Jag tror att jag la mig runt 03-tiden... vaknade runt 11 tiden då jag hade satt alarm på mobilen för att jag ska gå upp den tiden.. men nejda.. jag stängde av den å somnade om en liten stund till =P Jag skulle upp en viss tid idag bara för att jag skulle gå "yum cha" med min farmor, farbror, ingift faster, kusinman å maiden som jobbar här hos farmor. Sen jag kom hit till Hong Kong har jag bara "yum cha" en enda gång.. så idag e d min andra gång =P Man brukar aldrig gå "yum cha" själv ni vet så jaa.. mina släktingar har inte haft tid å jag själv har inte haft tid.. som de säger.. att det e skitsvårt att få tag på mig =P Jag fick iaf mina älskade "char siu bao" å "char siu coeng"! =D Vi satt å "yum cha" typ i 2h =P Det va faktiskt kul... min farmor va ju värsta stammisen på det stället vi va å åt så alla känner ju liksom farmor å farbror osv.. de drev som fan med min farbror å det va faktiskt riktigt kul! =P

Lämnade runt 14-tiden nån gång å då va jag bara hemma å degade.. kollade på ett avsnitt Heroes.. sen så va d musik som gällde =P

Runt 19:30-tiden gick jag till min farbror för att vi 2 skulle typ till ett ställe där man tog studiobilder.. =P Jag tänkte bara gå dit å kolla läget, men så hade de plats för en till å då ville min farbror att jag ska ta några bilder å bara leka lite =P Det va gratis så why not liksom =PJag blev sminkad å grejer... du anar inte hur nervös jag va... ursäkta mig liksom men det va liksom FLERA fotografer som tog bilder på en å samma gång så jag kände mig genast som en modell å måste kolla på flera olika kameror.. LOL! Det va läskigt å jag va ganska stel kände jag för jag va verkligen skiiitnervös! Det va inte bara jag som blev fotograferade dock.. det va 2 andra tjejer oxå.. men det gick la bra... tror jag! Jag tycker hela tiden att jag e inte fotogenisk å att jag inte blir bra på bilder.. (vilket jag inte gör heller) =P Men ändå... jag får se bilderna i juni då jag e back to Hong Kong igen ;P Bilderna e klara typ i maj.. men då e jag liksom hemma i Sverige igen.. =P Anyway efter första tagningen så va d middag... det va värsta middagen ändå.. vi satt i ett långbord å blev serverade mat typ =P Under middagens gång så va d prisutdelning till de fotografer som tog bäst bilder typ.. jag å de 2 andra tjejerna som tog studiobilderna fick vara med på scen å lotta ut de lyckliga vinnarna samt dela ut deras pris =P Skitpinsamt dock.. haha =P


Ena outfiten.. herremingud vilken fetto jag e!!! =S Urgh... ful jag blev på bilden! Som sagt.. inte fotogeniskt! =(

Efter middagen va d dags för fotografering igen.. då bytte jag outfit =P Asså.. ni anar inte hur pinsamt det e att stå där å bli fotograferade av minst 10 fotograder SAMTIDIGT! =P Jag kan säga att modelljobb e inget för mig iaf =P

Allt va väl över runt 22-tiden... så då begav jag mig hemåt.. gjorde inte så mkt när jag kom hem.. skulle sitta vid datorn egentligen.. men så satte jag å snackade med farmor å hon maiden i minst en timme.. =P Det va kul iaf =)
Men nu sitter jag här iaf.. ska gå duscha strax då badrummet e upptagen just nu.. =P
Händer nog inte så mkt mer ikväll.. =) Ska nog bara chilla chilla! ^^
2 more days to go innan jag beger mig tillbaka till Sverige efter almost 2 månader borta från hemmet...
Det ska bli kul att få träffa alla igen! ^^

Anyway.. natti! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0