Jag e en hopplös människa...

Inatt va jag faktiskt inte såååå mkt bättre än de andra nätterna.. eller joo.. jag la mig åtminstone innan klockan 04! =P Skulle ju kolla klart på ett avsnitt av K.O.3anguo serien.. en efterföljare till de andra taiwanesiska serierna som jag har följt sen innan, dvs. K.O.1 å The X-family.. lite rolig e den faktiskt =P Men som ni vet.. så har jag en tendens att göra massa saker samtidigt som jag kollar på serien.. så jag pausar, å lyssnar lite på musik samt chatta/surfa.. oxå fortsätter d så =P Därför tog d lite längre tid än va d ska =P

Vaknade runt 12-tiden kanske.. satt å surfade å kollade ett avsnitt serie som vanligt å lyssnade lite på musik =P Jag satt å lyssnade igenom halva av alla bidragen som deltog i melodifestivalen 2009.. ville se om d fanns några bra låtar ;P För ibland hittar man bra låtar därifrån ;P Jag fann väl 1-2st som va bra ^^ (av de jag har lyssnat på) =P

Runt 15-16 tiden stack jag faktiskt ut.. jag va lite hungrig så jag stack å åt lite sushi ^^ Efter d så drog jag till Langham Place som vanligt =P Åkte upp till 7:e våningen för å se om den söta killen jobbade på La Fuma där.. men nope.. han jobbade inte då heller... han kanske inte jobbar kvar där längre =P I dunno =P

Men efter d så åkte jag ner till 4:e våningen där all mat å sånt fanns.. va lite sugen på dessert.. men va hände..
Jo, det va en sån XBOX 360 utställning med massa spel.. självklart stod jag där å testade å lirade lite =P Spelen som fanns där va bla: Project Gotham Racing, Resident Evil 5, Ro-Type Dimension, Halo 3, UNO, Family game, Street Fighter 4, Peggle, Guitar Hero - Metallica. Jag testade de flesta spelen förutom Resident Evil 5 för att alla stod verkligen där å spelade så.. Å jag hängde mest vid Guitar Hero självklart =P Körde först på Easy.. men det va för enkelt =P Så jag ökade svårighetsgraden till Medium... första låten gick skitbra.. haha... damn va mkt publik jag fick! Jag skämdes faktiskt när jag stod å spelade.. de verkligen stirrade å kollade på mig när jag spelade.. men aja, första låten va ändå okeej.. men andra låten.. OMG.. där skämde jag ut mig riktigt ordentligt =P Jag failade faktiskt den andra låten... kunde inte spela den så bra =P Missar alltid den "blåa" knappen.. goosh! Å d va väl en del publik den gången meed =/ Embarrasing =(
Sen gick jag väl vidare runt å testade på andra spel oxå.. jag kunde liksom inte bara stå å hänga vid Guitar Hero då d va massa andra folk som väntade på sin tur =P Jag spelade "Family Game".. där körde jag 4 i rad.. men jag vann inte en enda gång.. Sen körde jag UNO.. vann inte nån gång där heller.. Sen drog jag vidare till Halo 3... omg.. jag blev helt snurrig så jag gav upp =P Körde väl Street Fighter 4.. gick ingen vidare heller.. jag förlorade hela tiden.. =P Körde Peggle.. men d gick ingen vidare heller.. Racingspelet.. huum.. d va tråkigt =P Orkade inte köra så mkt.. det enda som verkligen lockade mig va Guitar Hero.. =P Jag kom tillbaka dit å köade.. jag ville testa trummorna oxå.. På trummor körde jag easy.. men jag sög riktigt hårt där meed.. visst, jag klarade väl banan.. but still.. jag va kass! =P Men iaf.. där  vid XBOX 360 eventet hängde jag väl i minst 2h =P


XBOX 360 Event @ Langham Place

Efter allt spelande gick jag äntligen å tog min efterlängtade dessert i Honeymoon Dessert.. =) Jag tog en.. "Toddy Palm Grass Jelly in Vanilla sauce".. fråga mig inte va d e på svenska.. lol =P Men gott va d iaf =)


Toddy Palm Grass Jelly in Vanilla sauce =)

Efter allt detta så jag gick väl omkring i Yau Ma tei å Mongkok som vanligt.. =P Fann en butik i Yau Ma Tei där jag hittade ett plagg.. men det fanns inte i den storleken.. så jag fick dra till Flower street ist för personalen sa att d fanns 2 butiker där.. gick om kring där.. hittade självklart Mirror butiken som jag älskar! Plockade väl hem 2 plagg.. trots att min väska redan e proppfull.. sen hittade jag den ena klädbutiken.. fanns inte i den färgen jag ville ha! Fan tänkte jag.. men jag hade en chans till.. för det fanns en till butik i Flower Street.. fortsatte å gå.. hittade den.. men då fanns inte d plagget utställt.. så jag frågade personalen om den modellen å den färgen samt storlek.. and yippie! De hade! Så glaad jag bleeev! =D Jag som hade gått skitmkt bara för att hitta d där plagget.. =P Men sen på väg heem så hittade jag en annan butik.. köpte ännu mer kläder.. såjaa... lycka till att få hem allting säger jag till mig själv =P Nu får jag verkligen SLUTA shoppa!! =P Pengarna bara rinner iväg... =( Det e därför jag kallar mig själv för hopplös.. =P


Mannen med hunden som står å sjunger i Mongkoks main street is still here.. efter ett år =P Han tog jag å Eu(?) en bild tillsammans förra året ;P

Nu ikväll ska jag kolla på ett avsnitt till av K.O.3anguo =P Sen har jag kommit ikapp =) Om jag orkar så kanske jag ska kolla på den koreanska filmen "The art of Seduction" som Kevin rekommenderade å sa att den ska va bra å rolig =) Annars kollar jag på den nån annan dag bara =)
Jag ska oxå lyssna på resten av Melodifestival bidragen jag har kvar... ^^

Well well.. snart ska jag gå testa kläderna jag har köpt =P Måste se om d passar.. U know.. alla Hong Kongare e så smala å har typ skitsmå storlekar så jaa... oxå kommer jag då... som e fatty girl å köper kläder =P


Mina bags from today =P

Hahaha.. =P

Later guys! ;)

Kommentarer
Postat av: Johan Ho

My tiny travel trunk back when I was in HK:

http://www.facebook.com/photo.php?pid=2315776&l=dfe9080916&id=512105287

Luckily I got a bigger one... :P



Video games and dessert, najs! When I move out I'm gonna have that every day! Hahaha!

2009-04-03 @ 09:33:43
URL: http://imythril.spaces.live.com/
Postat av: Connie

Johan Ho: Hahaha... daaamn! =P Of course that's not enough laa for stuffs from Hong Kong =P Well actually I have been away from Sweden almost 2 months so.. not that weird that I have lots of stuffs =P



Haha.. soo nice! ^^

2009-04-03 @ 11:14:24
Postat av: Eugenia

Haha ja, det är ju jazzgubben ju! =P

2009-04-03 @ 13:11:10
Postat av: Connie

Eu: Jag tog denna bild för din skull faktiskt =P Ville visa dig.. hahah ;P

2009-04-03 @ 14:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0