Last day in Hong Kong!

Inatt la jag mig runt 03... tiden bara flög iväg utan att ha gjort nånting.. anyway..

Vaknade lite innan 12.. men jag låg kvar till strax efter 12 nån gång.. det låter så himla mkt därute så att man blir väckt! =(
Dels för att jag känner mig småsjuk å krasslig.. dålig timing verkligen.. då jag ska åka hem igen...

Gjorde inte så mkt.. satt vid datorn å gjorde mig iordning.. allt på en halvtimme kanske.. stack ut sen å gick runt lite i Flower market för att kolla efter ett par vita stövlar.. jag har alltid varit sugen på ett par vita stövlar.. såg ett par i Japan.. men de hade inte min storlek tror jag att d va så d blev aldrig ngt =( Men nu hittade jag ett par iaf för 150 spänn.. aja.. rätt så hyfsad pris.. såg ett par som va ännu snyggare å billigare med för den delen.. men de hade inte min storlek =( Aja.. jag e nöjd med mitt köp ändå ^^

Drog å käkade ramen på mitt favvo stället i Flower street.. det va asmkt folk där verkligen... åt d göttiga ramen.. men jag orkade inte äta upp allt... hade typ bara spykänsla =( Guud, jag mår verkligen inte bra! Som sagt.. jag e väldigt väldigt förkyld å småsjuk.. =( Jag ville dra till ett shopping center nära Mongkoks KCR för att käka lite göttig crêpe.. men.. jag hade inte det suget.. så jag sket i d =/ Sen gick jag till ett ställe där jag köpte lite torkad kött för 200 spänn!! Haha... omg! Svindyrt för typ 10bitar.. aja =P Men det e gott iaf! ^^ Å jag antar att min familj e rätt sugna på dessa göttiga torkade kött ;P

Sen gick jag ner till Yau Ma Teis mtr station där d finns en butik som man kan köpa bröd.. Så jag köpte en limpa så jag har nått att käka imorrn innan jag åker till flygplatsen! =) Efter d drog jag tillbaka hem till farmor... packade in den stora väskan så nu har jag äntligen lyckats stänga den samt låsa den så inget mer pillande på den väskan iaf! =P Jag orkar inte gå igenom steget att stänga väskan igen =P Fy va jobbigt ska jag säga er ;P

Sen satte jag mig bara vid datorn å gjorde inte så mkt.. bara tog d lugnt å vila ut mig inför middagen med farbror, ingift faster å kusinman.. en sista middag typ innan min departure.. Vi drog å käkade sushi i Mongkok nånstans =) Satt där i 2h kanske å bara åt å åt.. å jag va skitmätt ska ni veta! =P Men det va göttigt göttigt! ^^

Jag avslutade min kväll med en frappuccino från Starbucks.. har inte besökt Starbucks sen jag kom hit till Hong Kong... I Japan besökte vi typ almost varje dag =P I Hong Kong inte en enda gång.. men men.. bra avslutning som sagt! ^^ I Korea hände d en liten incident då jag mådde illa när jag såg en frappuccino mugg såjaa.. sen dess har jag inte druckit.. men d verkar som jag har kommit över d.. (tror jag) men jag ska testa iaf! För frappuccino e ju gott liksom! Men sist va d nog lite för mkt grädde I guess... =P

Nääee... ikväll händer det inte så mkt mer.. ska packa klart d sista.. duscha å sen lägga mig tidigare typ.. ska ju upp runt 06-tiden.. måste lämna hemmet senast 06:45..
Flyget går 09:20 å incheckningen sker alltid 2h innan avgångstiden så jaa.. 07:20.. Jag kmr att få hjälp med mina väskor ner till flygbussen iaf av kusinman. tur d! Annars vet jag inte va jag skulle göra! Hur skall jag klara mig att få ner 2 väskor helt själv.. men men.. allt e löst nu! =) Den stora väskan väger verkligen TON! Haha.. lycka till för mig att lyfta denna väska när man ska av flygbussen =P

Jag va faktiskt helt orolig idag när jag gick omkring i Flower street ifall mitt flyg imorrn skulle bli inställd.. jag menar.. det e långfredag å det e en röd dag.. de kanske inte flyger då å har skjutit fram d tills idag ist.. herremingud va orolig jag va! När jag kom hem så kollade jag upp d direkt ifall flyget gick imorrn å d gjorde d... thank god! Va skulle ha hänt ifall den inte gjorde d.. shit.. men nu behöver jag inte tänka på d då mitt flyg går som vanligt =)

Snart e jag hemma igen! Landar i Göteborg 16:25... om d inte händer nått så att flyget e försenat osv.. =P
Men bara så ni vet så e hela min weekend redan fullbokad! =P Har inte ens tid att vila ut mig å återhämta mig efter denna långresa! ;P Men men.. jag överlever vääl.. ;P

Vi ses! =D
Önska mig en trevlig flygresa å att jag överlever flygresan! =P

Tjingeling! =)
 

Kommentarer
Postat av: Eugenia

Oj, kött för 200 spänn... wow gott! Beach 2009 ;)

Stövlarna var ett bra köp, här hemma kostar allt 100 ggr mer typ... =P Btw, varför skulle ditt flyg varit inställt för att det är långfredag? :S haha



Trevlig hemresa, Connie! Två månader har verkligen gått foooort! :D

2009-04-09 @ 21:10:00
Postat av: Connie

Eugenia: Hahah.. eller huuuur =P Nääe men jag ska inte käka allt kött själv såklart =P



Nääemen man vet aldrig för att jag bokade ändå flygresan typ ett halvår sen... tider å sånt kan ju ändras... så därför bör man kolla sin e-ticket på nätet för uppdatering =P



Thank u! Vi ses snart! =D

2009-04-10 @ 00:05:14
Postat av: K'

Hoppas d ordnade sig med bagaget! Först o främst med att få med allt till flygplatsen. Därefter att slippa pröjsa eventuell övervikt ;)



Hoppas du får en trevlig resa tillbaka till Sverige igen! Med den personliga skärmen på flygplanet, så kommer tiden gå snabbt! Innan du vet ordet av det så är du tillbaka till dystra kalla Sverige.. yippie.. ;)



Puss

2009-04-10 @ 14:35:06
URL: http://gnz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0