Sömn e underbar!!

Jag va grymt duktig inatt.. la mig runt 01-tiden ^^ Vaknade väl runt 12-tiden kanske.. 11h sömn! Mmm.. perfekt! =D Jag kände mig genast utvilad =) Stack ut runt 13-tiden.. jag va sååå sugen på de runda grejsimojsarna så jag tog en promenad till Jordan/Tsim Sha Tsui för att köpa d.. sen tog jag väl en liten runda i Tsim Sha Tsui eftersom jag inte brukar hänga där.. men helt plötsligt så kom jag till Chungking mansion.. dvs det stället som jag bodde i Hong Kong för ett år sen.. =P Det skräckslagna stället asså =P Gick därifrån så fort jag kunde för att komma bort därifrån =P Utforska nya trakter i Tsim Sha Tsui ;P Såg ett fransk café av nått slag... gick in å beställde en ceasar sallad med grillad kyckling.. mmm va gott d va! Jag va såå sugen på sallad =P Satt där en stund å åt..


Min lunch.. mmm ^^

Sen så gick jag vidare i Tsim Sha Tsui.. helt plötsligt såg man ett helt gäng människor hänga utanför Bank of China (Hong Kong) där de demonstrerade å krävde banken på pengar eller nått för att den banken lurade kunderna på pengar.. =P Well.. det va lol iaf =P Alla stannade typ å kollade...


Demonstrationen utanför Bank of China (Hong Kong)

Jag stod väl där ett tag.. gick vidare mot Jordan igen.. sen hela vägen hem till farmor igen! ^^
Kom tillbaka till farmor runt 15-tiden eller nått.. satt en stund framför datorn innan jag tog nästa runda.. dvs back to Langham Place =P Lämnade farmor runt 18-tiden kanske..

Kom fram till Langham Place för att se om d hade kvar XBOX-eventet.. and yes det hade dem! Wiiie! ^^ Jag stod först å körde en runda guitar hero... sen så testade jag Wheelman lite.. påminner lite om GTA å Maffia typ =P Anyway.. undertiden jag spelade så va en indier bakom mig å snackade med mig.. han frågade mig ifall jag kände nån Amanda.. för han hade sett bilder på mig taggade på Facebook (?).. and I was like.. Amanda WHO? Han bara.. Amanda CHU.. jag bara ehh... noo.. I don't know her.. han bara sorry.. wrong person maybe.. oxå fortsatte han babbla å babbla.. han berättade att han bodde i Hong Kong innan men bor i Tokyo just nu å att han va på break eller nått.. oxå fortsatte han å jag tappade koncentrationen på spelet... helt plötsligt frågade han mig om jag hade facebook å om jag ville bli hans vän... jag sa självklart no.. va tror han?! Han bara: You can say no.... Jag bara: Nooo..!
Haha =P Inte nog med d... han sa att han ville ta en fika med mig när jag hade "dött" på spelet.. han sa att han skulle vänta.. jag bara ehh... Noo... I don't even know you! Han bara: But you can get to know me... My ass tänkte jag.. jag vill inte ens lära känna dig! =P Han sa att det va svårt att lära känna folk i Hong Kong.. true inte konstigt =P Alla blir väl skrämda när de plötsligt kommer fram å snackar med en.. eller? Så jag föreslog att han ska gå klubba ifall han vill lära känna folk =P Men det tyckte han inte om... Han bara: I don't even like clubbing... I just wanna have a cup of coffee with you... Jag blev då seriöst rädd... inom mig... visste inte hur jag skulle komma ifrån honom.. sen så ringde han sin vän eller nått.. DÅ passade jag på att dra därifrån... Tog rulltrappan upp till 5:e våningen å försökte komma ifrån honom.. åhh.. jag blev så skrämd att jag inte vågade gå tillbaka till spelstället igen =( Så jag lämnade Langham Place å drog vidare till Mongkok main street ist.. gick omkring där typ 1000ggr.. hade lite beslutsångest om va jag skulle käka.. tillslut kom jag fram till ett ställe där man köper saker å ting å mixar upp med nudlar i en liten påse.. jag brukar se många käka sånt när man går på Argyle Center.. jag har alltid velat testa men aldrig haft chansen typ.. så idag passade jag på ^^ Man fick välja 4 ingredienser för 10HKD... svinbilligt men skitliten potion dock =P Anyway.. d räckte för min del =) Det va gott oxåå! ^^


Mininudlar med olika ingredienser som man fick välja! =) Mkt göttigt! ^^

Sen va jag typ lite törstig så då gick jag till Hui Lau Shan precis mittemot d där stället jag köpte maten.. jag stod utanför Hui Lau Shan ett tag då jag hade beslutsångest.. innan brukar jag alltid ta "Bird nest honey med coconut juice".. Men jag ville inte ha d idag.. utan ville testa nått nytt... å då tog jag en "Crystal Jelly med Mango and Strawberry".. Det va faktiskt gott! ^^


Crystal Jelly with Mango and Strawberry

Gick sedan tillbaka till farmor då jag va trött i bena =P Fan va jag blir trött fort asså =P Dålig kondis? =P
Ikväll händer d inte så mkt.. blir nog bara datorn å sen lägga mig tidigare =P Har inga serier att följa heller så.. well.. kolla ett avsnitt av Mushi-Shi idag igen skadar aldrig ;)

Ha d toppen! ^^
Cyaa all soon! =)

Kommentarer
Postat av: Kang

Shit sicken grym kille! HAha eller va man ska säga.. fast du är såklart grymmare! Tummen upp!



Btw, jag gillar verkligen din blogg! :D

2009-04-07 @ 04:13:17
Postat av: Connie

Kang: Haha.. grym va han säkert =P Att han ens vågade komma fram till mig bara sådär å påstod att jag va nån vän till Amanda (?) =P Men han gav sig aldrig heller.. han bara stod å babblade å babblade.. =P å d där med en fika va lol! He was sooo eeewww!! =S



Thank u! ^^

2009-04-07 @ 06:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0