Dag 4

Idag har vi gått runt i olika ställen oxåå ^^

Vi började med att åka upp i B-byggnaden där vi skulle se om vi kunde se mt. Fuji... men tyvärr så va vädret inte tillräckligt klart nog att se.. men men.. det va härligt väder.. soligt å 22 grader varmt! Så göttigt! =D

Utsikt från B-byggnaden..

Sen drog vi till Tokyo station... tog en promenad kring kejsarens palats...


Kejsarens palats





å därifrån gick vi till Ginza.. ett ställe där det finns massa dyra butiker såsom Louis Vuitton etc... Brat ställe dvs ;P


Ginza street


Louis Vuitton

Efter Ginza åkte vi vidare till Asakusa.. där åt vi Gyuudon som va skitgöttigt.. å i den restaurangen så jobbade en kines tydligen från Shenyang så honom snackade jag lite med på mandarin.. haha =P Men det va kul iaf ^^

Äta göttig gyuudon ^^

Sen efter maten så gick vi till templet.. jättefint å kuul verkligen! ^^ Jag pröjsade 100 yen för att se om jag har tur eller otur i livet.. men men.. jag fick en lapp där d stod "bad fortune".. =P Men det visste jag redan då mamma hade sagt att mitt liv iår inte e så bra.. =P Så det stämde bra där =P


Asakusa




Min "bad fortune" lapp =P


Eftersom jag hade otur så va man tvungen att knyta fast det pappret på snöret typ =P


Rena händerna å munnen before entering the temple.. ^^

Innan man gick in i templet va man tvungen att rena sina händer å sin mun vid nån fontän liknande ställe.. haha =P
När vi va inne i templet så kastade jag en 10 yen i nån grej å önskade något bra typ =)

Efter Asakusa åkte vi vidare till Ueno.. där gick vi bara runt lite innan vi drog till Akihabara som vi egentligen ska åka till.. det stället e känd för "town of electricity å anime".. =) Köpte lite grejer där =) Åt göttig crêpes där oxå.. så gott verkligen! =)


Ueno


Akihabara




Crêpes stället.. yummie! ^^


Jag tog en strawberry chocolate fresh cream crêpe.. mmm...

Det sista vi gjorde så åkte vi till Ikebukuro.. där gick vi omkring oxå gick vi runt i en shopping center "Sunshine city".. jag hittade ett klädesplagg där faktiskt ^^ Gick där en gång först.. men köpte inget.. men ångrade efteråt så vi drog tillbaka.. kostade runt 460 spänn så d va lite dyrt.. men men va kan man göra.. jag e på semester å Japan e ett dyrt land så... ingenting å göra åt typ.. =P


Ikebukuro


Avslutningsbild.. en dricka vid namn "Calpis" fast Kevin kallar alltid drycken för kall piss.. så jaa.. denna dryck har jag druckit iaf =P Smakar som sockerdricka ungefär.. nothing special really.. =P

Nääe, nu ska vi dra oss till Kevins kompisar å planera vår Japan roundtrip typ.. jag återkommer med bilder efter allting ;)

Later guys! ^^

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*EDIT*

Nu e vi tillbaka i rummet igen efter vår reseplanering oxå kortspel ^^ Vi satt å spelade Neger å President.. well.. jag sög röv.. va inte president en enda gång.. haha =P Men men... som ni alla vet så brukar jag suga rätt mkt när d gäller kortspel.. haha =P
Anyway så börjar vår Japan resa runt 20-21 februari... då ska vi tågluffa oss igenom flera olika städer i Japan! Det kommer att bli skooj! Jag kommer då vara ensam tjej (som vanligt) =P Men det ska nog gå bra =)

Gruppbild


Nu e d dags för mig att gå lägga mig! Att lägga upp bilder på denna datorn tar typ åratal =P Måste upp tidigt såjaa..

Nattinatt eller Oyasumi som man säger på japanska kanske ;P



Kommentarer
Postat av: Jennifer

2009-02-15 @ 17:37:46
Postat av: K'

Riktig mysig kväll ;)



Dessvärre blev jag inte etta på inlägget.. istället hamna jag efter Jennifers vettiga inlägg.. ;P

2009-02-15 @ 17:57:29
URL: http://gnz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha ja skulle faktiskt skriva men så råka ja trycka på enter utan att ha skrivit nåt xD

men iaf, CREPÊS-MASKIN! Varför finns det inga såna i Sverige? T_T Bara sån fattiga läskmaskiner här...

2009-02-15 @ 22:44:22
URL: http://electrotenshi.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Och nu så dök inte ens mitt namn upp...bra där!

2009-02-15 @ 22:45:08
URL: http://electrotenshi.blogspot.com
Postat av: Simon

Gött att läsa ditt inlägg Connie. Du verkar ha det riktigt skoj i Japan ;) Jag blev faktiskt så inspirerad av din resa att jag ska ta en tripp själv den 27e feb då jag har en månads ledigt från skolan. Jag kommer nog inte att besöka Japan denna gången men ni kan ju komma över till Shanghai om ni vill. jag kan vara er guide ;)

2009-02-15 @ 22:49:55
Postat av: Connie

Jennifer: Haha.. det e ingen crêpes maskin.. =P Utan det e en typ skyltfönster på olika sorters crêpes som säljs.. men mkt göttig e du iaf! ^^



Kevin: Aww.. stackars sötis da... inte få vara etta =P



Simon: Shieet.. ska du resa iväg igeeen?

Hur länge blir du borta denna gång da?

2009-02-16 @ 14:13:12
Postat av: Simon

En månad bara, semester ;)

2009-02-16 @ 19:42:40
Postat av: Johan Ho

Så tomt det var på Keiserens palass! Men det er kanskje ikke akkurat ferietid nå.



Suzumiya Haruhi!



Jeg spiste tiramisu crêpe i HK! Det var okay godt. :)

2009-02-20 @ 22:25:33
URL: http://imythril.spaces.live.com
Postat av: Connie

Johan: Hahaha... well.. det där kejsarens palats har öppet endast 2 dagar/år!! =P

2009-02-21 @ 06:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0