Dag 6

Dag 5 kan ni läsa på my darlings blogg =P (gnz.blogg.se) Jag orkar inte blogga då vi båda bloggar.. haha =P
Känns så meningslöst.. orka lägga tid på det som redan finns skrivet typ.. hihi ^^

Jag e riktigt pissed att jag inte har skaffat sånt railpass innan jag åkte hit till Japan.. suck.. om jag skulle ha sånt railpass så skulle jag typ åka fritt på vissa linjer i 3 veckor för 3000 spänn... nu får jag betala varenda liten resa jag gör suck.. kommer kosta en del.. buhuuu.. så osmart! Man måste tydligen beställa sånt railpass innan man åkte hit till Japan.. så jaa.. gör d innan ni åker till Japan ifall ni ska tågluffa.. ett tips bara..

Idag så har vi inte gjort så mkt egentligen.. vi båda vaknade runt 12:30 tiden... helt plötsligt ringde Kevins japanska kompis å sa att hon va utanför campusen för hon skulle hjälpa oss att boka biljetter.. vi som precis va nyvakna fick stressa å byta om å grejer =P

Vi drog till Kalles place där de satt å kollade på nätet hur mkt biljetterna kostade osv..

Det gick ingen vidare å strax efter d så åkte vi till Kokubunji för att käka på ett känt ställe här i Japan.. "Bamiyan".. kinesisk restaurang av nått slag =P Jag tog en rätt där det fanns no meat.. så jag blev inte mätt =P Jag ville ha mer.. å tänkte aslänge å fick välja mellan dumplings eller glass.. satt hur länge som helst å funderade... om jag valde glass va jag rädd för att få ångest.. haha =P Har unnat mig en del nu den här resan.. men tillslut kunde jag inte hålla mig =P Jag tog glassen iaf.. skitgod verkligen!!!! Yummie!! ^^ Det va drickbuffé oxå.. man kunde dricka hur mkt som helst för 208yen eller nåått.. Jag drack ut ALLA =P eller jaa.. de som jag inte har druckit innan iaf.. =P Stod vid maskinen å drack lite ur varje typ haha =P


Äta äta @ Bamiyan


Det här e Kalle... =)

Efter maten gick vi till en resebyrå för att fråga efter våra flygbiljetter till vår kommande Korea resa resp. Hong Kong resa..
Det gick ingen vidare.. de som jobbade där förstod inte oss å vi förstod inte dem typ... lite kaosit.. =P
Såjaa... jag ringde en kompis, Arman, som just nu pluggar i Japan för en träff då jag hade snackat om att jag ville träffa honom i Japan innan jag åkte hit.. =)

Kevin å Kalle lämnade av mig vid tåget så jag åkte ut till Shinjuku helt själv! De skulle tillbaka hem för att kolla upp lite biljetter å så, så de åkte inte med mig ut..  men jag e duktig.. klarar mig galant på egen hand ^^ Jag fick låna Kevins mobiltelefon iaf ifall nått skulle hända etc.. jag träffade Arman vid Shinjuku strax efter 17 å det va kul att träffa honom!
Han visade mig det "farliga" stället i Shinjuku typ.. haha... det störda e att det finns massa love hotel där man kan hyra sånt rum för några timmar å bara göra det de vill med sin partner.. LOL! Inte nog med det.. det finns massa såna hostess klubbar.. å det innebär att det finns massa snygga tjejer respektive snygga killar som tjejer å killar å kvinnor å män betalar för att få umgås med dem.. då står tjejen respektive killen för all dryck å mat för den snygga personen.. det kan kosta hur mkt pengar som helst! Men tydligen så e de folket villiga att betala så mkt bara för att få umgås med den snygga personen.. stört!!! =P Man tjänar tydligen asmkt pengar på detta.. det värsta e att det finns massa bilder på de snygga killarna eller tjejerna som reklam typ.. där står d oxå vilka som hamnar på första plats etc.. den som tjänar mest pengar dvs.. riktigt stört! Men det va något nytt för mig.. aldrig hört talas om d innan heller! Tack Arman för att du visade mig detta område! =)


Det "farliga" stället i Shinjuku.. ;P


Reklam för de killarna som man måste betala för att få va med dem.. typ... =P


Här ser ni vem som e rank no.1 osv.. den kille som många tjejer väljer asså.. =P

Efter d drog vi till en pub å hängde där lite... jag drack en alkoholfri drink först.. nån berries blossom.. men den va good iaf.. sen så såg jag en jättefin alkoholdrink typ vid namn rose cosmopolitan.. Arman sa att den va good så jag kunde inte hålla mig å beställde en sån oxå.. å den va rätt good ^^


Arman




De fina cocktails ^^

Efter pubhängandet så gick vi runt å letade efter matställe.. vi gick runt å runt å hade ingen aning om va vi skulle äta.. tillslut kom vi fram till nån koreansk ställe typ å käkade.. det va mkt mat.. billigt å bra =) Det fanns några koreaner som satt där å åt.. de snackade tydligen om oss hörde Arman, men han förstod inte va de sa om oss.. eller om Arman I guess eftersom han ser ut som en utlänning.. ;P


My dinner =)

Efter maten så bad jag Arman å ta mig till ett sushiställe där jag köpte sushi för take away... jag ville verkligen testa på japansk sushi.. men jag va för mätt så jag köpte hem ist.. har fortfarande inte ätit ur d ännu =P Jag e fortfarande mätt.. haha =P Men jag ska smaka på dem later laa =)


Me and Arman =)


Sushi som jag fortfarande inte har ätit ännu =P

Kom hem igen runt 21-tiden.. så nu sitter man här å bloggar ^^
Det va fruktansvärt kallt idag här i Tokyoo! Brrr...

Hoppas att ni har det bra i Sverige! =D

Kommentarer
Postat av: Eugenia

Va ballt att du träffade Arman! =)

God mat också hihi ^^ Undra hur sushin smakar... ^^

2009-02-16 @ 15:53:25
Postat av: maria

hallå reklam bilden så ser det ut som Jiro Wang från Fahrenheit (killen längst till höger) hahaha! ^^

Ser ut som om du har det kul i Japan iallafall, önskar att jag var där :P

2009-02-16 @ 17:29:47
URL: http://h3llokitty.blogg.se/
Postat av: Felicia

Coolt att du hänger i Tokyo. Apropå de "farliga" ställena, det finns ställen man kan betala pengar för att umgås med tjejer o killar - det kallas eskortfirmor - eller lyxprostituerade (utan sex). :P Man skyltar bara inte lika öppet vem som tjänar mest...Hälsa my bro! :D

2009-02-16 @ 20:06:58
URL: http://flicky.blogg.se/
Postat av: Felicia

Coolt att du hänger i Tokyo. Apropå de "farliga" ställena, det finns ställen man kan betala pengar för att umgås med tjejer o killar - det kallas eskortfirmor - eller lyxprostituerade (utan sex). :P Man skyltar bara inte lika öppet vem som tjänar mest...Hälsa my bro! :D

2009-02-16 @ 20:07:27
URL: http://flicky.blogg.se/
Postat av: Jennifer

OMG! Hahaha ja skulle fan vilja besöka en sån host club! :D Fast ja kommer bli pank såfort ja går in där, typ hela besparingen går åt xDD Gud va roligt du verkar ha det! Dra me mig till Seouuul!!



Killarna som va på topp 3 listan va ju inte ens snygga hallå xD Ja hade förväntat mig mer! Dom dära cocktailsen ser ju ljuvliga ut ^^

2009-02-16 @ 22:07:29
URL: http://electrotenshi.blogspot.com
Postat av: Connie

Eugenia: Jaa, det va kul att träffa honom =) Sushin smakade jag imorse... mkt göttig va d! ^^



Maria: Hahaha... faktiskt nu när du säger d =P

Joda, Tokyo e en ball stad! ^^



Felicia: Haha.. jag tycker det e riktigt stört... =P

Men men.. man tjänar mkt pengar på d så.. =P

Hihi ^^



Jennifer: Hahahahah... u kiddin right? =P Killarna e inte ens snygga nånstans! Bara för att de har typ sån mangafrissa betyder d inte att de e snygga.. =P jag klagade igår att de inte va snygga.. haha =P å hur de kunde hamna på första plats.. LOL! =P

Men det va kul att se d området iaf.. har aldrig hört talas om d innan =P

2009-02-17 @ 05:28:11
Postat av: Evy

Arman ser as bekant ut? =P=P

2009-02-17 @ 08:55:43
URL: http://evycs.blogg.se/
Postat av: Connie

Evy: Konstigt.. kanske nån du har träffat liksom.. lol =P

2009-02-17 @ 16:40:44
Postat av: Johan Ho

Jeg tror jeg leste at de egentlig ikke spiser noe særlig sushi i Japan, og at det på en måte er en "utenlandsk" japansk rett. Eller noe. Omtrent som Chop Suey. :P

2009-02-20 @ 22:30:39
URL: http://imythril.spaces.live.com
Postat av: Connie

Johan: Jasså? Well well.... sushin va god iaf! Eller egentligen så e d inte så stor skillnad som de andra sushin jag har käkat i Sverige =P

2009-02-21 @ 06:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0