In Osaka

Just nu befinner vi oss i Osaka!  ^^
Jag sitter just nu på hotellets lobby å surfar medan killarna duschar =P Det e nämligen så att killar å tjejer delar en å samma dusch typ... så det finns olika tider när männen ska duscha å tider när kvinnorna ska duscha.. lol =P Eftersom jag e ensam tjej på denna resa så jaa... får jag helt enkelt sitta framför datorn helt själv å vänta tills klockan blir 01:00.. som e då tjejerna tur å gå duscha =P

Vi kom fram säkert å så till Osaka... vi fick lite problem med våra biljetter innan vi åkte till Osaka.. så vi tod därute å frös under tiden Kalle skötte våra biljetter... men som tur va så hade de 4 platser... så vi kunde åka med en buss till Osaka iaf.. thank god!

Det gick inte så bra att sova på bussfärden kan jag säga er... å vi kom fram till Osaka skittidigt... runt 06:20 tiden kanske... va gjorde vi.. joo, vi gick runt å ville till något varmt ställe då det va svin kallt därute! Vi hittade ett käkställe runt 07tiden... haha =P Vi käkade vääärsta middagen som frukost.. men det va huuuur göttigt som helst! ^^

Därefter gick vi till hotellet, lämnade av våra väskor eftersom vi va tidiga å kunde inte checka in så tidigt så ja... lämnade väskorna å sedan gick vi till McDonald's lol.. å där satt vi å spelade neger å president.. hahah.. inga ställen va öppna så tidigt så jaaa... vi fick helt enkelt hänga på Donkan.. =P

Efter Donkan så gick vi runt lite i närheten där vi bodde.. å sedan drog vi till hotellet å checkade in.. vi bor på en japansk style rum.. där man sover på en madrass på golvet.. riktigt najs faktiskt! ^^ 6 nätter i Osaka för ungefär 7500 yen.. inte illa! Å rummet e faktiskt någorlunda bra... så mkt bättre än d stället jag bodde i Hong Kong iaf! 1000ggr bättre! LOL! =P
Vi sov faktiskt till 17-18 tiden ungefär efter incheckningen... =P Sen gick vi ut på kvällen å letade käk samt kollade runt lite hur nattlivet va osv... När vi kom hem igen så satte vi oss på rummet å spelade neger å president heeela kvällen.. loool.. å jag som brukar suga röv på detta spel vann faktiskt hela tiden! Jag hade för bra kort så att ingen kan ta ner mig =P *Stolt*

Idag så åkte vi runt faktiskt i Osaka.. besökte många platser faktiskt! Men det va riktigt skooj!
Orkar inte nämna allt va vi har gjort just idag.. haha... klockan e sent å internet stängs ner om 10 min ungefär... ingen idé...Jag får ta d nån annan dag eller när jag kommer tillbaka till Tokyo helt enkelt... så mkt vi har gjort å så mkt bilder jag har tagit! Haha =P Men det har varit riktigt skoooooj iaf!! ^^

Imorrn ska vi åka till en annan stad som ligger nära Osaka.. vi ska till Nara.. =) Hoppas att det blir skojigt! ^^

Nu e d dags för mig att gå duscha ^^

Hoppas att ni har det bra i Sverige!
För jag har d riktigt göttigt här i Japan! =)


Take care laa! ^^

Vi höööööörs! ;)


Kommentarer
Postat av: Johan Ho

Hva, drar dere hele veien til Osaka bare for å spille kort og spise McDonald's? XD Hahaha, j/k... Håper dere får gjort mye kult de neste 6 dagene også!



Er det kaldt altså? Det snødde heftig i Oslo i helg, er kanskje en halv meter med snø der det ikke er måkt. Men det er ikke så kaldt, bare +-0 grader.

2009-02-23 @ 22:16:27
URL: http://imythril.spaces.live.com
Postat av: Connie

Johan: Haha... va kunde vi gora sa tidigt pa morgonen? =P vi kunde inte checka in pa hotell.. alla affarer va stangda.. sa ja.. haha =P

Det e darfor vi hangde pa Mcdonalds.. No life jag vet =P

2009-02-26 @ 16:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0