Lång dag idag...

Jag jobbade idag ett väldigt långt pass.. 10:15-19:40 ungefär... fick inte ens ut hela min första rast.. urghh.. men men..
det har inte hänt så mkt på jobbet faktiskt! Daniella jobbade idag å va verkligen skitduktig! ^^ Det e ändå hennes andra dag som hon stod helt själv i kassan! Riktigt stolt! Mattan kollade vår snittcheck oxå mellan 12-13.. jag låg väldigt bra till.. 59kr ungefär.. Stina låg på 46kr å den nyanställde Daniella låg på 49kr! Riktigt bra jobbat! Stina skämdes som fan =P Men så går d till när jag utbildar nååån ;) Snart kommer hon bli lika pro som mig! (vadå skryta?!) =P

Va va d mer som hände.. joo, jag hade kalas idag! Hade ett kalas för 5 barn som sagt på 11 år.. det visade sig att vi hade massa saker gemensamt! De går i Backegårdsskolan i Bergsjön.. en skola som jag gick i faktiskt mellan 1:an till halva 3:an.. å de frågade mig ifall jag visste vem den läraren va osv.. å det visade sig att många av dem som jag hade fortfarande jobbar kvar där.. efter 12 år! Haha.. =P Flickorna frågade mig hur gammal jag va... jag sa att de fick gissa ;P En bara: 26! =P Hahah.. jag bara: Hahah, ser jag så gammal ut? =P Men födelsedagsbarnet Mia gissade rätt min ålder iaf =) Asså själva kalaset va inget speciellt egentligen.. för de va så stora å man kunde inte göra nått direkt.. de satt å åt.. jag satt mest å snackade med födelsedagsbarnets brorsa.. sen efter maten så va d rundvandring.. en av flickorna va rädd å vågade inte gå ner i källaren typ =P Haha. stackarn.. ;P
Efter rundvandringen så visste jag verkligen inte va jag skulle göra av med dem under tiden jag skulle förbereda tårtan.. haha... de e för stora för lekrummet liksom.. men jag skickade iväg dem dit ändå =P Sen när jag gick upp med tårtan så satte sig alla flickorna där uppe på kalasrummet redan.. haha.. de tyckte nog det va tråkigt =P Men men.. vi sjöng för Mia å sen va d tårtdags! Å jag fick oxåå en bit tårta.. för Mias brorsa ville att jag skulle sitta å äta med dig... va snällt av dem ^^
Efter tårtan fick d göra varsin glass med topping.. jag menar.. jag hade inga andra idéer hur jag skulle "underhålla" de stora barnen.. lol =P Så de fick avsluta med att göra sin egen glass =) Så jaa.. kalaset va mellan 16-17:30 ungefär.. använde inte ens hela tiden ut.. men jag passade på att städa ist innan jag gick på min andra rast..

To be honest så va d helt kaos innan kalaset... Mimmi kom försent till jobbet å ingen kunde lösa mig från kassan.. när Ghamgin löste mig så hade jag 10 min på att förbereda mig.. märkte att det va slut på papperstallrikar å så.. drog till konsum å köpte.. men sen gick jag ner i stora frysen för att kolla om det fanns nån tårta.. nope.. fanns ingen tårta! Det brukar aldrig finnas glasstårta varje gång jag jobbar... så jag har en vana att kolla upp d innan kalaset =P Fick panik typ... men då hade födelsedagsbarnet kommit redan.. aja, jag köpte tårtan i Konsum när jag skulle plocka ihop deras beställning under tiden de satt däruppe å väntade typ.. haha =P

Efter min andra rast fick jag lösa Ghamgin så hon fick sluta tidigare i köket.. jag stod bara i köket å producerade tills jag slutade helt enkelt.. tiden gick fort de sista timmarna.. ^^

När jag kom heem så drack jag lite soppa.. har inte ätit så mkt idag på hela dan så jag ville unna mig lite soppa å lite nyttiga grönsaker som fanns med i soppan så jag kunde stilla mitt hunger typ =P

Nu e jag hemma.. ska duscha strax.. måste ta å lägga mig direkt efter typ.. jag jobbar öppning imorrn! Öppnar med Linn å Oscar å Linn ska köra skift! Wohoo!! =D Kmr att gå såå bra såå! Hon e typ skitnervös! Å det förstår jag dock.. stor press verkligen!

Evy fyller år imorrn oxå! Hon fyller hela 19 år! Kan verkligen inte fatta att hon e så stor nu.. lool =P

Jag har fått mina handledarpapper av Helen idag som både jag å hon fick skriva under! Wohoo! Nu e jag verkligen verifierad handledare! Står även "handledare" eller jaa, menar att jag har prick på alla stationer samt handledarpricken på utbildningstavlan som vi har på jobbet! Jag e såå stolt över mig själv!!! =D Nu kan jag verifiera andras SOC-listor oxåå ;)

Wihoooooooo! =D

Vädret e cp.. det SNÖAR!! Lol =P

Gotta goo laa!!
Nattinatt!!

6 days left....<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0