Sammanfattning dag 1-3 @ Tokyo

Vi börjar lite med dagen jag åkte till Tokyo... mitt flyg fick 08:50 från Landvetter.. jag va i flygplatsen redan runt 07:30..
Pappa körde mig dit.. hihi ^^

@ Landvetter

Åt min kära frukost på Expresso House.. haha.. bestående av 2 scones med cream cheese å marmelad å en mocha latte.. mkt göttigt! ^^ Jag gick även förbi en bokshop å köpte den 4:e boken ur Twilight serien ^^

Min frukost

Jag bara satt åt å åt.. oxå glömde jag bort tiden.. de ropade på final call å jag hörde inte.. så jag va den sista som steg på planet.. jag hade panik... tappade allting på golvet när jag skulle ta ut mitt pass å min biljett.. tappade även min scones.. haha.. men va hände.. jag plockade upp d från marken å åt upp deen! Helt jävla cp störd va jag.. den tjejen som skulle sköta ombordstigningen sa att jag skulle skynda mig för att de måste stänga gaten.. men jag trodde att jag hade tappat bort min biljett från Helsingfors till Tokyo.. omg.. sicken panik jag fick.. då sa den tjejen att jag hade biljetten i handen.. helt jävla stupid va jag! =P

Jag landade i Helsingfors runt 11-tiden.. va tvungen att vänta 5h i Helsingfort för nästa flyg... det fanns verkligen inget att göra.. jag va dum nog å skickade iväg datorsladden i den stora resväskan så min dator hade jag ingen användning av.. så jag bara satt/låg å läste ur Eclipse boken.. ibland låg jag ner å försökte sova.. men d va pinsamt.. jag kände mig som en luffare.. d jag inte tänkte på va att folk som satt på övervåningen å käkade kunde se ner på mig typ oxå fanns d massa japaner som hade sin kamera uppe.. my good tänkte jag.. värsta pinsamt.. =P Tänk om de tog kort utan att jag visste om d.. fy faan va pinsamt säger jag dååå!! Anyway... runt 16:45 va d ombordstigning till Tokyo.. hela flygresan gick bra.. men jag sov ingenting.. läste bara ur Eclipse boken.. mer än så gjorde jag inte.. sen så va jag framme..

"Welcome to Japan"

Här kommer liten kort sammanfattning om va jag har gjort hittills här i Tokyooo! ^^

Dag 1: Jag anlände till Tokyo.. kom ut runt 10:30 men såg inte Kevin nånstans.. gick runt å frågade om jag kunde låna telefon.. de sa neeej å pekade på pay phone.. well.. jag hade inte Kevins nr men jag hade dock Megumis nr å tänkte ringa henne å be henne få tag på Kevins kompis Kalle eller nått.. men men.. efter en halvtimme ungefär såg jag Kevin.. men då va jag redan gråtfärdig typ.. jag va verkligen livrädd.. =(

Annars hade vi inte gjort så mkt på första dan då jag va jävligt trött..däckade runt 17-tiden.. efter vi hade varit ute å käkat.. sov till 20 kanske.. eftersom jag sov så drog Kevin till sina vänner å lanade.. så jag va hemma sj.. vaknade upp .. surfade lite.. å kollade ett avsnitt serie.. men sen så va jag så trött så jag däckade igen runt 22-tiden.. vaknade runt halv 3 igen när Kevin kom hem.. men inte långt efter d så däckade jag igen.. å vaknade runt 08.. haha =P Va pigg runt 08.. men sen vet jag inte va som hände så däckade jag igen.. så jag vaknade igen runt 12!! Så jag sov i.. ehh... 15h?! Haha... =P Kevin har sen dess kallat mig xiao zhu zhu.. =P Men men, jag kan inte hjälpa att jag har sovit så lite.. sov ju inte så mkt dan innan jag åkte.. sov ingenting på flygplatsen eller i flyget.. så jaa.. inte konstigt =P

Första daaan vi åååt

Helt sliteeeeen jag seeeer uuut! =P


Dag 2: Vi gick omkring i Kevins område.. han bor ju liksom en timme från Tokyo City typ så vi vandrade omkring kring hans område.. Vi käkade först.. sen så gick vi till hans skola som tog 40min att gå... men det va hääärligt! ^^ Luften e skiiitfrisk!! Skönt att andas in den häärliga luften asså! Mmm.. ^^

Så mkt maaaat!! Så himla gottt!!!!!! =D



Kevins universitet..


När jag skulle köpa dricka på sån automat som hela Tokyo har överallt så råkade jag trycka på fel knapp.. jag ville ha en kall dryck.. men den dumma mig tryckte på en varm dryck så ja.. helt misslyckad.. =(




Sen så drog vi vidare till en 99 yens butik.. där man köper saker för 99 yen vilket motsvarar ungefär 9 spänn..
Köpte massa grejer till Evy faktiskt.. ^^

Här boor Kevin iaf! ^^ (flaskan som jag höll i va en dricka som Fahrenheit gjorde reklam för... CC Lemon) =P Den va faktiskt good ^^

På kvällen så lagade Kevin middag.. jag va faktiskt inte så hungrig så jag stod å såg på när han lagade.. men jag ville smaka av d han hade lagat.. å det va skitgott så jag kunde inte hålla mig så jag åt en del därifrån jag oxå =P


Thee chieeeef!


The result ^^

Dag 3: Idag så åkte vi faktiskt ut till centrala Tokyo.. en del av stan iaf.. Vi besökte bl.a Shibuya, Harajuku å Shinjuku ^^

Shibuya: Här drack jag Starbucks coffée.. men blev besviken dååå jag inte fick min frappuccino med karamellsmak.. buuhuuuu =( Ajaa, jag har fler chanser att dricka d igen =)

Vi gick omkring i Shibuya.. det va jättemkt folk överallt!

Shibuya

@ Starbucks Coffée




So many people vid övergångstället..!


Wannabee Starbucks Coffée? =P


Anyway.. vi letade mat å fann ett ramen ställe.. mkt göttigt!! =D Man betalar å beställer mat via en sån maskin.. typ sån maskin man köper läsk.. haha =P Mkt praktiskt å bra =P


Ramen! Mmmm...


Vi drog senare vidare till Harajuku... här fanns många butiker.. alltifrån japanese style till märkesgrejer såsom Chanel, Raulph Lauren, Dior osv..

Harajuku


H&M


Raulphieee! =P


Efter d drog vi vidare till Shinjuku... här fanns lite juldekorationer kvar.. mkt fint! ^^



Vi åkte upp till Tokyo Metropolitan Government där man såg en fiin utsikt över heela Tokyo.. tyvärr så va inte min kamera världens bästa så jag kunde inte fånga in snygga bilder.. suck...


Niiiiiiiiiiiiice


Va tvungen att ta en bild med den stora Hello Kittyn ^^

Shinjuku


Avslutningsvis så åkte vi till Kokubunji.. där vi åt KFC.. haha =P Åt 2 olika sorters twister.. mkt göttig! ^^ Typ som våra snack wrap/ el wrapo ungefär.. ^^






En avslutningsbild där jag va tvungen att ta en bild utanför en japansk Mcdonald's då jag jobbar på Mcdonald's själv i Sverige =P


Annars så e jag broke just nuu... kan inte få ut pengar på något sätt.. har gått runt till olika bankomater å jag kan inte få ut pengar.. det kortet som jag har alla pengar i fungerar inte i bankomaterna här i Japan så jag vet inte va jag ska göra.. mitt vanliga visa kort som jag brukar ha har jag no money i då jag har överfört alla pengar till det andra kortet.. so yes.. I'm kinda broke å jag behöver hjälp från Evy eller Mamma iaf =P Heelp mee!! Ni får pengar tillbaka när jag får min lööön på d kontot =P

Ha d toppen allihopa! Hoppas att ni e nöjda med inlägget.. det har tagit mig många timmar å minuter för att blogga om de 3 senaste dagarna.. haha =P

Ha d toppen i Sverige! ^^
Take caare! =)

Kommentarer
Postat av: Eugenia

Va sköönt att se livstecken ifrån dig =)

Du har hunnit med mycket ju under de här dagarna - verkar skitkul! :D



Mer updates please! hihi ^^ Hälsa Kevin!

PUSS

2009-02-13 @ 22:47:55
Postat av: Connie

Eugenia: Haha... lugnt.. jag lever =P

Jadaaa... ska uppdatera mer när jag väl har sett mer av Tokyoo hihi ^^



Skicka klippen från donkanfesten till Evy eller lägg upp dem på nätet så jag får ladda ner dem! Jag vill see dem!! Haha =P



Kevin hälsar tillbaka! ^^ Hälsa Dman! =)

Pusss

2009-02-14 @ 02:56:51
URL: http://concon.blogg.se/
Postat av: K'

Hihi, fartfyllda dagar minst sagt ^^



Pussar

2009-02-15 @ 17:54:04
URL: http://gnz.blogg.se/
Postat av: Johan Ho

Haha, det er skummelt å være strandet i et ukjent land! Jeg tror jeg ville ha fått med meg nr til den jeg skulle treffe i alle fall... ;)



Så svære poser under øynene! XD Wow, så mange drikke- (og mat?)automater! Ma på dao fo?



Hahaha, penger må man ha. :P Hva slags bankkort er det du bruker som ikke fungerer? Har ikke hatt så mye problemer med VISA-kortet mitt, bortsett fra at den ikke har chip.

2009-02-20 @ 22:19:24
URL: http://imythril.spaces.live.com
Postat av: Johan

Johan: Jag veet.. jag va osmart nog att glömma fråga min pojkvän efter hans nr.. =P Men men jag hade andra sätt att få tag på honom annars.. (kanske) =P



Jaaa, dryckautomat e d.. många såna tobak automater oxå.. =P Finns överallt i stan!



Jag har mastercard å visa.. men det kortet som jag hade pengar va mastercard å jag hade inget chip... vilket inte fungerade tydligen... men men... panik panik hade jag då =P

2009-02-21 @ 07:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0