GOTT NYTT ÅR! =D

Ett nytt år.. å en ny start på det nya livet.. ;P Några som har gett nyårslöften? =P Well... det har inte jag kan jag säga er =P
Den gamla vanliga kanske.. viktnergång.. men jag lär aldrig hålla d ändå! Haha =P

Anyway.. hoppas att ni hade ett riktigt göttigt nyårsfirande iaf! Själv så jobbade man från 18-05:15... Från 18-02 tiden va d riktigt dött ute... jo, visst kom det lite folk innan 00-slaget.. men det va helt lugnt.. från 03 så slog d till rejält.. det va folk nonstop verkligen! Men tur att vi hade mkt folk som jobbade så vi fixade allt galant.. köket började tappa lite skåp, men de fick igång d efterhand =) Men det va rätt så naajs på jobbet ändå... tiden gick megafort! Kändes inte alls som att jag har jobbat i 11 timmar! De sekunderna innan 00-slaget stod vi medarbetarna å räknade ner högt! Skitkul! =D Vi fick även få ut å se på fyrverkerier =D Jättefint.. MEN.. som tyvärr slutade olyckligt... Det va nån som siktade typ raket eller smällare åt vårt håll.. å en kollega, Chaima, fick det på sig.. kom på hennes hals typ.. å hon hörde typ ingenting på ena örat å hon fick massa sår på halsen.. shit asså! Så chefen körde henne till sjukhuset för att se till att det inte har hänt nånting med henne.. men de kom tillbaka, å det gick tydligen bra! Tack å lov! På personalrummet så fanns det massa massa göttigheter som chefen å Catrin bjöd oss påå! Mmm.. Catrins goda kladdkaka... så himla gott!!!!!!!! =D Fast jag hade lite ångest för jag åt d sent på natten.. men men, det e nyår!! Det e vi värda! =D Det roliga e oxå att arbetsledarna Sanela å Catrin hade blandat sprit i deras muggar, så de drack lite alkohol under kvällen... jag fick faktiskt smaka lite grann ;P Haha!

Det kom in lite folk droppande då å då.. först kom Anders å Tyngan å köpte med sig lite mat.. =) Senare kom Yan å Anny oxå å köpte med lite mat! =) Yan bara skrek mobbad till mig då jag fick stå å jobba på en nyårsafton.. men men.. e man schemalagd så kan jag inte göra så mkt åt saken.. men det e gött med pengar iaf! =D Det va faktiskt kul att jobba igår.. kom in bara trevligt folk till min kassa hela tiden! Man står där å snackar med gästerna.. skittrevligt faktiskt! Förväntade mig mer bråk å sånt.. men det va inget allvarligt sådant igår iaf.. SKÖNT! =D

På vägen hem så fick jag stå å vänta på min vagn hur länge som helst =( Det va kallt å allt! Buhuu.. Å jag stod där ensam oxå.. å jag va typ livrädd.. haha ;P Jätterädd att de fulla människorna skulle typ röra mig eller kasta nått på mig.. jobbigt att behöva vänta länge på sin spårvagn =( När jag satte mig på vagnen på väg mot gamlestadstorget.. så började nån smälla smällare inne på spårvagnen.. OMG säger jag! Jag va hur rädd som helst.. jag ville inte att det skulle va så som Chaima.. shieet.. hela vagnen luktade bränt skit.. å jag satt där å va rädd =P Katastrof hemväg säger jag ='( Så när jag gick av vagen i Bellevue.. så stod d folk som sköt såna smällare igen.. asså.. jag e såå rädd för sånt nu efter det som har hänt Chaima.. jag å Arian kunde oxå ha blivit träffad asså.. vi stod precis bredvid Chaima när d hände.. guud.. jag har fortfarande rädslan inom mig.. Läskigt! ='(

När jag kom hem efter jobbet va jag dödstrött..! Jag brukar ha en vana å sitta å surfa lite innan läggdags.. igår bangade jag helt.. jag orkade inte ens sitta vid datorn.. ville bara till min säng å nanna typ =P

Idag e d nyårsdagen! Får la se va som händer idag.. allt e ju stängt oxå så man kan inte göra nånting.. men men, vi märker laa.. jag e nu ledig i 2 dagar! Så jag ska njuta av ledigheten! =)

Take care! ^^

40 days left....<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0