Hatar nattstängningar nr 2!

Igår efter bloggingen åkte jag ju till stan med mamma.. hon åkte med mig för att jag skulle hjälpa henne å köpa lite grejer.. sen gick vi skilda vägar då jag skulle va med Lesi ^^ Vi gick omkring i stan.. gick in på olika butiker å testade kläder å såå... vi bara pratade å hade det allmänt trevligt ^^ Träffade på Jessica (QQ) å Jessica (Jing Jing) i TopShop... ^^ Jag köpte igår ett par solglasögon.. det kan behövas i soliga Kina ;P

Efter d åkte jag hem å sen så va d middag.. å efter middagen va jag hemma en liten stund innan jag va tvungen att dra till jobbet.. började igår 21:30 å skulle ha jobbat till 05.. men vi fick inte gå förrän 06.. suck..Innan jobbet skickade Koffe faktiskt ett sms till mig å frågade ifall jag ville va kök eller kassa.. jag va tveksam.. ville stå kök egentligen.. men jag kommer att bli stressad så jag valde därför kassa så slipper jag iaf produktionen.. men faan... asså inatt va värre än förrigår... jag blev seriöst sur å arg å flippade som fan på gästerna! Jag minns dock inte att jag va arg å skällde ut gästerna.. men enligt Carl så gjorde jag d... Jag ville byta plats med Carl då han fick ta över min kassa å jag stå i köket.. men det va svårt att byta mitt i ruschen.. vi va 5 pers på golvet igår å vi sålde 6000+ mellan 03-04.. egentligen  säljer man 6000+ när det e 8 pers på golvet så vi alla jobbade dubbelt så mkt typ.. sen när vi hade låst dörrarna kl.04 va det forfarande skitmkt folk kvar å där sålde vi 2000+.. det va en sjuk natt! Den sista gästen jag hade tyckte så synd om mig så han gav mig en massa dricks... fick la runt 40 spänn nästan ^^ Kösystemet va helt cp igår oxå... vi va bara 2 kassor, jag å Viktor.. men alla stod typ som en rad å knuffades hit å dit för att bli betjänade av oss... suck.. sen så började de typ bråka om vem som va först å blabla.. å sen så fick jag skäll för att jag tog den personen före den andra osv.. för i helvete.. hur fan ska jag veta vem som stod före den personen i kö osv..??? Ursäkta mitt sätt att skriva men jag måste få ut min ilska nånstans.. så d får bli här på bloggen =P Det va dock bara sista timmen som va kaosig.. annars va d skitlugnt inatt jämfört med natten innan! ;P

Koffe bjöd oss på glass igår oxåå då vi skulle tömma combon.. testade mcflurry med smarties å kolasås... många gäster brukar käka så så jag testade... smakade väl inget speciellt egentligen ;P

Asså.. matsalen såg heeelt katastrofal ut! Det tog tid att göra rent matsalen ska jag säga er... uteserveringen va helt katastrof med! Urghhh... såg tom. morgonpersonalen liksom... de som öppnade va Linn å Ghamgin =)

Kom hem runt 06:30 kanske.. jag däckade direkt faktiskt.. å vaknade igen runt 14:30... åt lunch å sen så satt jag å kollade på Just love 2... ska jobba natt idag igen! Blir min sista nattstängning innan semestern! Fick nyss ett sms av Koffe att han har fixat in en sjätte person som skall jobba oxå kommer d va mkt att göra inatt igen... folk som har tagit studenten samt nån grupp som skall uppträda nånstans tydligen... wish us good luck!

Jag börjar jobba idag 21:15-05 men lär inte gå förrän 06.. (som vanligt) ;P Men först ska jag på möte med Helen kl.20 =)

Nänä... nog om min katastrofala natt..

Ha en trevlig kväll! =)

Ciaaao!

Kommentarer
Postat av: Johan Ho

Huff... glad jeg ikke jobber i service-industrien (lenger). Det er slitsomt med mange kunder på en gang. Jobbet jo på gatekjøkkenet til faren min før, er glad jeg slipper det nå. :P



Jeg drar til Gøteborg ikveld, vi får treffes! xD Men hvis du må jobbe i natt så orker du kanskje ikke å komme på ungdomsmøte imorgen tidlig... hehe. Vi treffes kanskje på Liseberg?

2009-06-05 @ 09:04:58
URL: http://imythril.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0