In Guangzhou

Yupp.. nu e jag i mainland.. å jag sitter å snyltar internet från en granne som brukar använda internet på kvällen.. oxå stänger de väl ner internet runt 01-02 tiden kanske =P Äkta snyltare e jag =P Men men.. det värsta e att dumma mainland har stängt ner många sidor som man inte kommer åt här i Kina.. men som tur e så funkar facebook som vanligt iaf =P Haha =P Men det som stör mig e att jag inte kommer inte på Mctime... vill ju gärna veta hur jag jobbar i april liksom.. å schemat skulle publiceras idag liksom.. fattar inte varför Kina har blockat denna sida =P Haha..

Men iaf.. jag vaknade relativt tidigt imorse.. typ 09-tiden.. gick ut till Donkan å surfade lite.. hade kvar one day pass från igår så ja =P Sen drog jag till Yoshinova(?) å käkade gyudon =P Drog tillbaka till farmor sen för att käka en bit tårta (från min bday som älsklingen beställde) innan jag drog mig till Guangzhou...


Farmor å jag

Lämnade farmor runt 11:30 tiden kanske.. åkte till Prince Edward för att åka därifrån till Guangzhou.. ^^
Allt gick bra å smidigt.. ^^
Blev nästan påkörd av en buss faktiskt i Hong Kong när en buss skulle backa.. oxå va det en cp person som körde helt cp så att vår busschauffis va tvungen att nödbromsa.. cp mainlander säger jag bara =P Alla i bussen bara.. "E den person dum i huvudet eller?" =P

Jag kom fram till Guangzhou runt 16-tiden kanske.. stannade vid Hotel China å det e inte långt att gå därifrån till mormor å morfar. Jag kom fram oxå såg man självklart morfar sitta ute å spela mahjong =P Han blev surprise att jag kom (ingen visste att jag skulle komma överhuvudtaget) =P Morfar gav mig nycklar hem..så jaa.. där  satt man å chilla en stund typ..

Ringde en kompis för att meddela henne att jag va i Guangzhou å frågade när hon hade tid att träffa mig.. å det visade sig att hon hade tid idag.. så jaa.. vi träffades på kvällen i "Fang Cun" å där satt jag å åt med hennes polare å senare drog vi vidare till Karaoke i "Pub Street" =) Jag å min kompis fick skjuts på cykel dit av hennes kompisar ^^ Det va hemskt faktiskt att bli skjutsad i Kina.. haha =P Men men.. jag överlevde tripen iaf =P Det va snabbare att åka cykel dit än att ta taxi =P Men det va kul iaf.. fick se en del av "Fang Cun".. =)


Här åt vi middag idag...


De som va med på middagen å karaoken


Mer folk..


Ännu fler folk...



Jag blir skjutsad på cykel av Feng Ers kompis =P

Det va skitmkt folk som kom till karaokekvällen typ.. haha.. droppade in folk hela tiden.. men de satt å körde "tärningsleken".. men jag super inte så jag å min kompis satt å sjöng karaoke ist! ^^ Jag kan säga att jag va den yngsta av dem alla som kom =P De andra va la minst 25+ om inte 30+ lol =P

Runt 23-tiden så lämnade jag å min kompis karaokestället för hennes man skulle komma å hämta oss.. min kompis lät inte mig åka hem till mormor å morfar ensam.. för hon va orolig för mig så hon bad hennes man att köra hem mig så att de vet att jag kommer hem säkert.. så snällt av dem verkligen!! ^^
Synd att jag inte har chansen att få träffa min kompis Feng Ers lillasyster.. =( Hon e för upptagen med jobb å sånt.. men men.. jag kommer tillbaka i sommar så.. då har jag säkert chans att få träffa henne ^^


Här sjöng vi karaoke


Me and Feng Er ^^

När jag väl kom hem så skulle jag låsa upp ena dörren.. jag fick upp dörren.. men fick inte ut nyckeln.. lol.. stod hur länge som helst.. tillsist hörde väl min kusin detta så han kom ut å hjälpte mig att ta ut nyckeln.. =P Han frågade mig typ va jag hade gjort med låset.. lol =P Men jag gjorde inget.. =P

Nu sitter man här medans alla andra sover här i huset typ.. passa på när man har internet typ =P Den personen e endast online på kvällarna/nätterna =P Haha..

Det som gjorde mig mest skraj va att det sprang en möss förbi nyss.... =/ Buhuuu...

Det va nog allt som hände idag!

Kommentarer
Postat av: Johan Ho

Hahaha, mus i huset..? Vel jeg tror vi har mus der vi bor langt ute på Sheung Shui også, når jeg tenker meg om. :/



Du bør være forsiktig med tilfeldige trådløse internett i Kina, kan hende at det er en cracker som driver og plukker opp passordene dine. Men hvis du bor i et øde område med mus som springer omkring så er det kanskje ikke så stor sjanse. :P

2009-03-21 @ 10:37:45
URL: http://imythril.spaces.live.com
Postat av: Jennifer

OMG till kommentaren above! Ja Connie du får vara försiktig :O

men iaf, en mus?? skulle dött! Blev vettskrämd när ja såg en kackerlacka liksom o ja visste inte att dom kunde flyga heller! Hahah men man kan ju lugnt säga att d inte va din typ av sällskap iaf..xD dom såg faktiskt minst ut som 30+are xD

2009-03-21 @ 12:42:24
URL: http://electrotenshi.blogspot.com
Postat av: Connie

Johan: Hahahahaaha =P Kanske d =P



Jennifer: Duu, jag va livrädd.. jag sa till morfar att jag såg en mus springade.. han bara.. har du inte sett en mus innan? Mössen i sverige e ju större.. lol =P Så svarade han mig iaf =P



Hahah.. neee... de såg äldre ut faktiskt.. men e riktigt roliga att leka med =P Hahah =P

2009-03-21 @ 13:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0