Vaaaarmt!

Idag har det varit otroligt varmt här i Guangzhou... =P Nu längtar jag efter kylan haha =P När man väl har kyla så längtar man efter värme =P När man väl har värme så saknar man kyla... goosh va allt ska va jobbigt =P Finns d ingen temperatur som e lagom? =P Haha...

Nämen idag vaknade jag la runt 12-tiden.. =P Alla satt å åt lunch när jag vaknade typ.. lol =P Jag satt å åt lunch jag oxåå... mormor lagar fruktansvärt god mat å skitgod soppa! ^^

När vi väl har ätit så tog min kusin ut mig å besökte "computercity" av nått slag.. ^^ Där skulle jag kolla upp en usb-kabel där man kunde koppla inte karaoke mikrofoner.. men näheee... de hade tydligen inte.. suck.. =/ Kusinen frågade runt å alla förstod typ ingenting å hade inte den storleken jag ville ha.. well well.. jag får helt enkelt ta å leta runt i Hong Kong istället =) Köpte även lite spel till Yi å Leon med =)

Sen efter d va jag sugen på att spela lite trummor.. så kusinen tog mig till ett shoppingställe av nått slag.. så vi gick runt där.. drack lite göttig dricka.. oxå hittade jag ett par skor till Evy där med.. wiie ^^
Men till vår besvikelse så hade de tagit bort spelstället... å jag va verkligen sugen.. men men, då tog vi taxin ut till ett annat ställe ist =P


Dakasi.. här köpte vi vår dricka =)


Jag med min rosdricka ;P

När vi väl kom fram så letade vi runt.. vi hittade spelstället tillslut.. men tyvärr så fanns det inte sånt trumspel jag vill köra.. =( Det fanns en annan version där man slog på knappar typ.. men det va inte lika kul =P Men vi körde många omgångar iaf =P


Jag kör lite arkadspel =P

Efter d hade jag några mynt kvar... då va jag sugen på att kasta lite basketbollar i korg.. =) Körde rätt så många gånger för det va hur kul som helst.. haha.. först sammarbetade jag med kusinen... vi va rätt dåliga =P Sen så körde vi var för sig för att se vem kunde få mest poäng.. well well.. kusinen vann såklart.. =P Sen så körde vi sammarbete igen för att vi ville slå rekordet... men well.. vi hade inte ens hälften av rekordet som va innan.. gissa om vi sög röv..? Yes.. d gjorde vi =P

Efter allt spelande va jag å kusinen rätt kööööööörda.. svettiga å körda.. det va otroligt kul! Vilken träning.. haha =P
Det e bra.. att bränna lite fett skadar aldrig ;)

När vi lämnade stället så va jag sugen på en kaall dricka =P Vi gick runt å letade å letade.. tillsist kom vi fram till ett ställe där vi köpte ehh... nånting som va runt gjord av "macha".. =P Kusinen tyckte att det va gott iaf.. så jag köpte å testade lite.. and yes... det va skitgöttigt! ^^


Ser skumt ut säkert.. ;P Men skitgott e d! ^^

Vi åt samtidigt som vi fortsatte leta efter dricka.. tillslut så hittade vi ett ställe där vi köpte varsin dricka.. =P

Men då hade vi ett annat problem.. det va helt omöjligt att ta taxin heeem!! Asså.. alla taxibilar va fulla.. vi gick typ tillbaka till "computercity" stället för att få tag på nån taxi.. =P Först hade vi tur.. fick tag på en taxi.. men va hände.. joo, taxichauffisen vägrade köra oss till mormor.. så vi fick helt enkelt gå av taxin... gick vidare å vidare... tillslut så skulle några gå av.. å då passade vi på att ta taxin typ.. så varmt det va ute! Så körda va vi oxåå... =P Vi hade gått en del idag.. =P

Väl hemma igen så har jag inte gjort så mkt.. satt å kollade lite på Mushi-shi ^^

Nått som e kul att nämna e att det går en reklam här i Guangzhou där de har Alcazars "Don't you want me" som bakgrundsmusik typ =P Lite loligt.. =P En annan sak som e värt att nämna e att McDonald's här e sååå mkt billigare än Hong Kong!! En fiskmeny kostar runt 16:50 rmb!! Cp sjukt verkligen!!!! I Hong Kong kostar d iaf 24:50HKD.. å i Sverige.. jaa ni.. det kostar 48kr för en meny! Riktigt dyrt =P


McDonald's i Kina = Billigt!!!

Allt för idag! ^^

Later! =)

Kommentarer
Postat av: K'

Du får se till o skaffa trumspelet till wii för Leon (o dig själv) ;P



Såå nice att fiskmenyn bara kostade 17kr.. jag vill inte ens veta vad en KFC meny kostar då.. :P



Nästan värt o ta en sväng till Kina bara för att äta billig skräpmat! :D



Puss!

2009-03-22 @ 17:24:50
URL: http://gnz.blogg.se/
Postat av: Connie

K': Haha.. jag veeet =P Jag kollade lite igar pa det dar trumspelet.. men jag vet inte hur jag ska kunna slapa hem det samt om den grejen funkar.. =P



Haha... well.. jag gick o spanade lite KFC priser for din skull faktiskt.. det va faktiskt inte sa billigt =P Runt 30rmb for ett KFC meny.. =P McDonald's e d billiga alternativet har =)



Pusssss!

2009-03-23 @ 06:48:35
Postat av: Johan Ho

Åh, jeg tror jeg har spist de runde kaketingene i HK også. :D Smaker omtrent som vaffel hvis jeg ikke husker feil.



Haha, bor dere såpass at taxisjåførene ikke tør å kjøre dit... Høres ut som verste mafiastedet! Eller kanskje det bare er rottene som skremmer dem. XD



Husker ikke engang hva fiskburgermeny koster i Norge, men de andre menyene ligger på over 70NOK nå tror jeg... Forresten spiste vi på Burger King på the Peak i HK, da kostet det rundt 40HKD for meny, var faktisk ganske dyrt! Men det koster jo over 80NOK i Norge, så... :P

2009-03-23 @ 09:40:46
URL: http://imythril.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0